کد خبر: ۳۰۱۸۷
۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
با وجود قطعنامه‌های سازمان ملل متحد جهت ممانعت از اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، این رژیم، تحرکات جدیدی را در این منطقه صورت داده است.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از سانا، رژیم صهیونیستی با نقض مجدد قطعنامه‌های سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه ۴۹۷، مبنی بر بطلان تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی، طرحی را در خصوص تخریب کامل منازل روستای عین فیت، شخم‌زدن خاک این منطقه و سپس تبدیل آن به یک پایگاه نظامی نیروهای ارتش این رژیم، در دستور کار دارد؛ این در حالی است که سال‌ها قبل، تمامی ساکنان این روستا توسط نظامیان صهیونیست آواره شده‌اند.

اشغالگران صهیونیست پس از جنگ سال ۱۹۶۷ روستای عین فیت را به همراه ۲۴۰ روستا و مزرعه دیگر ویران کردند و بالغ بر ۱۳۱ هزار سوری را از خانه و کاشانه خود آواره کردند. در این میان ۷ هزار سوری در ۶ روستای مجدل شمس، مسعده، بقعاثا، عین فنیه، الغجر و سحیتا، باقی ماندند؛ گرچه اشغالگران صهیونیست بعدها، ساکنان روستای سحیتا را مجبور به کوچ اجباری به روستای مسعده نمودند و پس از ویرانی این روستا، آن را به یک پایگاه نظامی تبدیل کردند.

اهالی جولان اشغالی، این طرح صهیونیست‌ها، که با هدف پاک‌سازی هویت عربی سوری روستای عین فیت و تخریب آثار آن به وسیله تانک و بولدوزر جهت برپایی یک پایگاه نظامی در این منطقه و با انگیزه یهودی‌سازی آن انجام می‌شود را محکوم کردند و بر تداوم مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست و اقدامات سرکوب‌گرانه و ستم‌گرانه آنان در حق سوریان ساکن این منطقه و اراضی اشغالی سوریه تأکید نمودند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها