کد خبر: ۵۶۷۶۹
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
انتظار می‌رود چین در مارس، حجم بالایی نفت خام از روسیه وارد کند، زیرا پکن سرگرم خرید محموله‌هایی است که هند حاضر به دریافت آنها نشده است.

پیش بینی می‌شود چین در ماه میلادی جاری، ۱.۷ میلیون بشکه در روز نفت خام روسیه را دریافت کند زیرا پالایشگاه‌های چینی در حال واردات کم سابقه نفت سوکول هستند که هند اخیرا از دریافت آنها روی برگردانده است.

بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به داده‌های شرکت کپلر از رصد نفتکش‌های گزارش کرد: انتظار می‌رود واردات نفت سوکول به چین در مارس، به رکورد ۳۷۹ هزار بشکه در روز صعود کند که در مقایسه با میزان واردات این گرید نفتی روسی در فوریه، سه برابر خواهد بود.

همزمان، بر اساس داده‌ها و تحلیل های کپلر، انتظار می‌رود واردات گرید نفتی اسپو به چین در مارس، به ۸۸۲ هزار بشکه در روز برسد که بالاترین حجم واردات اسپو به چین از ژانویه سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

بر اساس داده‌های ردیابی نفتکش‌های که توسط بلومبرگ بررسی شده، در اوایل سال جاری، تشدید سخت‌گیری در اعمال  تحریم‌های گروه هفت و مسائل مربوط به پرداخت، باعث توقف خرید برخی محموله‌های نفت خام روسیه توسط هند شد و نفتکش‌هایی که از پیش، به سمت هند حرکت می‌کردند، به سمت شرق تغییر مسیر دادند.

در هفته‌های اخیر، نشانه‌هایی ظاهر شده که چین، سرگرم خرید محموله‌های نفت سوکول است که ماه‌ها بدون داشتن مقصد مشخص، سرگردان بوده‌اند.

محموله‌های نفت سوکول که قبلا به سمت هند می‌رفتند اما پس از تشدید اجرای تحریم‌های آمریکا در نزدیکی کره جنوبی و سنگاپور بلاتکلیف ماندند، به چین راه پیدا کرده اند و از حجم بیش از ۱۰ میلیون بشکه نفت خام سرگردان روی دریا، کاسته شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، معامله‌گران به بلومبرگ گفته‌اند چین در هفته‌های اخیر، خرید نفت سوکول را افزایش داده است و انتظار می‌رود پالایشگاه‌های مستقل چینی، چندین محموله از این گرید نفتی را در ماه میلادی جاری خریداری کنند. بلومبرگ همچنین خاطرنشان کرد نفتکش‌های حامل نفت سوکول که از دسامبر در سنگاپور مانده اند، به سمت سواحل چین حرکت کرده‌اند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها