کد خبر: ۴۸۷۰۱
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰
برخی منابع آگاه در پاکستان مدعی شدند که دولت این کشور گذرنامه پاکستانی صادره برای "سراج‌الدین حقانی" وزیر کشور طالبان افغانستان را لغو و ۲ نفر از مسئولان اداره گذرنامه پاکستان را بازداشت کرده است.

برخی از رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که سراج الدین حقانی به کمک گذرنامه پاکستانی توانست در زمان دولت عمران‌خان، برای مذاکره با مسئولان آمریکایی چند بار به دوحه سفر کند.

بر اساس این گزارش ها، حقانی به مدت پنج سال گذرنامه پاکستانی داشت. مقامات اسلام‌آباد از طریق یک روزنامه نگار مستقر در شهر پیشاور که اتفاقاً با حقانی در همان پرواز به دوحه بود، متوجه موضوع شدند. حقانی در باجه مهاجرت در فرودگاه دوحه گذرنامه پاکستانی خود را به عنوان مدرک سفر نشان داد.

منابع آگاه مدعی شدند: دولت پاکستان دو نفر از مسئولان اداره گذرنامه شهر "پیشاور" را به دلیل نقش داشتن در صدور گذرنامه برای وزیر کشور حکومت طالبان افغانستان بازداشت کرده و در نتیجه این تحقیقات، معلوم شد که ۵۰ هزار گذرنامه پاکستانی برای اتباع افغانستانی صادر شده که اکنون همه این گذرنامه‌ها لغو شده است.‌

در این‌ گزارش آمده است: عربستان سعودی به تازگی فهرستی از ۱۲ هزار و ۹۶ تبعه افغانی را به مسئولان پاکستانی ارائه کرده که همه آنان با استفاده از گذرنامه پاکستانی به عربستان سفر کرده و مشغول به کار شده‌اند.

تاکنون هیات حاکمه موقف افغانستان و یا مقامات پاکستانی به شکل رسمی به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند با این حال در گذشته دولت اسلام‌آباد فرایند سفرهای مقام های طالبان به خارج از افغانستان را برای مذاکرات صلح آسان کرده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها