کد خبر: ۴۵۴۹۵
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران، مطلب منتشر شده به نقل از خود مبنی بر اسکان افغانستانی‌های اخراجی از پاکستان در ایران را تکذیب کرد و آن را ناشی از اشتباه مترجم دانست.

از سازمان ملی مهاجرت، پس از انتشار اظهارات خانم یومیکو تاکاشیما نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، درباره اسکان افغانستانی‌هایی که به تازگی از کشور پاکستان به کشور خود بازگشته‌اند در جمهوری اسلامی ایران، با تذکر جدی سازمان ملی مهاجرت نسبت به اظهارات ایشان روبه رو شد.

تاکشیما به دنبال تذکر سازمان ملی مهاجرت که به صورت مکتوب و شفاهی به وی ابلاغ شد، ضمن تکذیب این اظهارات، اشتباه مترجم در اضافه کردن نام جمهوری اسلامی را باعث این خطا دانست.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، نسبت به نگرانی اذهان عمومی جمهوری اسلامی ایران در مورد مطالب منتشر شده، اعلام عذرخواهی کرد.

 

سازمان ملی مهاجرت تنها مرجع رسمی اعلام آمار اتباع خارجی

سازمان ملی مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد این سازمان تنها مرجع رسمی تعداد اتباع خارجی در کشور است.

در این بیانیه آمده است: با توجه به اظهارات مختلف در سطوح مختلف کشور در مورد تعداد پناهندگان و مهاجران افغانستانی داخل جمهوری اسلامی ایران، باوجود اعلام قبلی مقام عالی وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت، بار دیگر اعلام می شود تنها مرجع رسمی و دارای آمار و اطلاعات اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران وزارت کشور و سازمان ملی مهاجرت است.

بر اساس این بیانیه، آمار اتباع افغانستانی در ایران همان پنج میلیون نفر است.

سازمان ملی مهاجرت از همه مسئولان و اقشار مختلف خواسته است با پرهیز از ارائه آمار غیرواقعی، از تشویش اذهان عمومی نسبت به تعداد اتباع داخل کشور خودداری کنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها