کد خبر: ۵۴۸۶۹
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
همواره در میان اخبار دسته ای به هشدار مردم مربوط است، هشدار که پیامک را باز نکنید، هشدار که قیمت فلان چیز نباید افزایش یابد، هشدار و هشدار و هشدار! آگاهی مردم در این زمینه ها موثر است اما تا کی و کجا؟! آیا از نظر هشداردهندگان مردم در جایگاه مقابله با حوادث ناشی از این پیامک ها و تغییر قیمت ها هستند؟ اگر گمان هشداردهندگان این است، پس کوروش کمپانی ها چه طور سردرمیاورند؟!

ماجرای کوروش کمپانی هنوز از خط اخبار داغ خارج نشده، گمان کنم صف شاکیان نیز چندان کوتاه نشده باشد، و زیان دیدگان که بعید است راه به جایی ببرند همچنان در تکاپو هستند تا زمانی که داغ پول های از دست رفته شان سرد شود. اما چه چیزی به این داغ و این تکاپو شدت داد؟

پررنگ ترین شتاب دهنده که در این چند روز دیده شده سلبریتی ها بودند که در جای خود مقصراند و قصد نادیده گرفتن آن را نداریم، اما شاید اگر بیلبوردهای شهری، نماد اعتماد الکترونیک، دنبال کنندگان زیاد صفحه ی فروشگاه، ریپورتاژهای خبری خبرگزاری های معتبر، پروانه کسب صاحب کمپانی و ... نبود تاثیر سلبریتی ها تا این حد عمیق نبود. قطعا هستند مردمی که علاوه بر اعتماد به سلبریتی ها موارد دیگر را نیز بررسی کرده اند. 

اینجاست که باید پرسید نقش مردم از نظر شما چیست؟! و جایگاه خودتان و مسئولیتتان کجاست؟ اگر مردم به دارنده جواز کسب و کاری که نماد اعتماد الکترونیک دارد، و در خبرگزاری های نیز تبلیغ می شود و بیلبوردهای شهری نیز آن را تبلیغ می کنند اعتماد نکنند، به چه کسی باید اعتماد کنند؟! چه کار دیگری از دستشان برای اعتماد و خرید برمی آید که کوتاهی کرده اند؟ پس نظارت شما کی و کجا خودش را نشان می دهد؟

در این چند روزه قصد نگارش این متن را نداشتم، اما خبر امروز از من فرصت کوتاه آمدن را گرفت. خبر این بود: «سازمان حمایت در نامه به اتاق اصناف خواستار نظارت ویژه بر فعالیت واحدهای صنفی قالیشویی و خشکشویی در هفته های پایانی سال شد. هرگونه افزایش قیمت خودسرانه بدون طی کردن مراحل قانونی مطابق با دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات ممنوع است.» 

جهت اطلاع سازمان حمایت می گویم که با اطلاعات اندک من از اطرافیان خودم بدون تحقیق و جستجو در ماه های آذر و دی برخی قالیشویی ها با قیمت هر متر 35 هزار تومان تا 59 هزار تومان فرش های مردم را برای شست و شو تحویل می گرفتند و خدمات یکسانی ارائه می دادند، یکی قالیشویی معروف بود و یکی گمنام! و با گذشت اندک زمانی کمتر از یک ماه همان قالیشویی با مبلغ 69 هزار تومان قالیشویی را انجام می دهد! فهمیدن این مورد کار دشواری است؟! مردم چه کنند؟ از شستن قالی ها منصرف شوند؟ بعدا به خاطر افزایش قیمت شکایت کنند؟! یا شاید هم راه حل استفاده از شامپو فرش را پیشنهاد می کنید؟ 

مسئولین مربوطه محترم پیش از آن که کوروش کمپانی قالیشویی ها و هزاران کوروش کمپانی دیگر ساخته شود، از یک جایی به بعد مسئولیت خود را بپذیرید، مردم اختیارات شما را ندارند که خودشان بر هر کمپانی و سازمان و فروشگاهی نظارت کنند که مبادا سرشان کلاه برود. 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها