کد خبر: ۴۶۱۶
۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
پرونده ­ای که تا چند روز دیگر تعیین تکلیف می ­شود؛
کینگ مانی، رمزارزی که برای بسیاری از علاقمندان و سرمایه گذارانش حالا به بدبختی بزرگ تبدیل شده است. آنها که در سر سودای سودهای کلان از سرمایه های خرد و کلان خود را داشتند و حالا باید در کنار ۲۹۹۹ نفر دیگر، برای دسترسی به مال های بر باد رفته خود منتظر تعیین تکلیف دادگاه باشند.
به گزارش جدید پرس:

رمزارزها اگرچه ظرف سالهای گذشته جای خود را در ادبیات سرمایه گذاری های غیرتولیدی ایران باز کرده؛ اما به همان اندازه هم پای کلاهبرداران را به سبد سرمایه گذاری مردم باز کرده است. حالا در یکی از پرونده های مشهوری که به نام «کینگ مانی» در قوه قضاییه تشکیل شده، ۳۰۰۰ نفر از افرادی که در این عرصه برای خرید این رمزارز وارد شده اند موضوع هر روز وارد فاز تازه ای می شود؛ اما حداقل قرار است که ظرف چند روز آینده حکم کلاهبرداران این پرونده که اتفاقا نام نایب رییس فدراسیون فوتبال را هم به عنوان یکی از متهمان اصلی آن در خود ثبت کرده است، صادر شود.

 

همین چند وقت پیش بود که خبر بازداشت نایب رییس فدراسیون فوتبال هم در پرونده کینگ مانی اعلام شد و نام او را در صدر کلاهبرداران یکی از مطرح ترین پرونده های کلاهبرداری رمزارز قرار داد. او البته اندکی بعد از بازداشت متهم ردیف اول این پرونده دستگیر شد و البته بی ارتباط هم با او نبود؛ چراکه متهم ردیف اول پرونده کینگ مانی، همسر نایب رییس فدراسیون فوتبال بود. 

کینگ مانی با طراحی یک کلاهبرداری سازمان یافته از سوی یک شرکت بازاریابی شبکه ای بر سر زبان ها افتاد و دهن به دهن چرخید تا هر روز، تعداد بیشتری مالباخته را به کام ضرر و زیان بکشاند. هر چند تمامی سرمایه گذاران می دانستند که حضور و فعالیت در عرصه بازاریابی شبکه ای در ایران قانونمند نیست و گیر و گورهای خاص خود را دارد و تاکنون چندین پرونده کلاهبرداری را در مراجع قضایی به ثبت رسانده است. 

 

داستان هم از این قرار بوده که گردانندگان رمز ارز کینگ مانی با ایجاد نوسانات قیمتی بصورت ساختگی و غیرواقعی، اشتیاق و رغبت مضاعفی در اعضای شرکت بازاریابی برای سرمایه‌گذاری بیشتر بوجود آوردند تا آنجا که قیمت هر واحد کینگ‌مانی در چند ماه بصورت غیر واقعی و تنها در شبکه از ۴ یورو به چندین هزار یورو افزایش یافته است؛ اما همه اینها یک صحنه سازی ساختگی برای جذب سرمایه گذاری بیشتر بوده است. 

 
 

حالا، علی القاصی مهر رییس کل دادگستری استان تهران می گوید که این پرونده هم با وجود شکات گسترده در زمره کثیرالشاکی ها قرار دارد و ما تلاش کردیم در کوتاه ترین زمان ممکن به مرحله تکمیل تحقیقات برسد؛ اما به هر حال، با ۴ متهم به زودی با صدور کیفر خواست به دادگاه می رود؛ ضمن اینکه ما در جریان تحقیقات اموالی را از متهمان شناسایی و توقیف کرده ایم تا به تدریج طلب مالباخته ها پرداخت شود.

یک مقام مسئول ابعاد دیگری از این پرونده را نمایان کرده است. در واقع، کینگ مالی، رمزارز شرکت بادران بوده که پرونده شکایات مرتبط به آن همچنان در جریان است. این در حالی است که مدیرعامل این شرکت یعنی همان نایب رییس فدراسیون فوتبال و از متهمان اصلی پرونده کینگ مانی و دخترش، با یکی از روسای اتحادیه های مطرح کشوری، شریک است.

وی افزود: متهمان این پرونده از قبل از عید بازداشت شدند و هم اکنون نیز، بنا به اعلام رییس دادگستری تهران، کیفرخواست آنها در آستانه صدور است و جلسه دادگاه مرتبط با آنها به زودی برگزار می شود.

نکته حائز اهمیت آن است که بانک مرکزی، بارها در خصوص ورود مردم به عرصه معاملات رمزارزها هشدار داده و اعلام کرده بود که مردم بدانند خطرهای این رمز ارزها بسیار زیاد است و پرونده‌های بسیاری در زمینه کلاهبرداری، سرقت از کیف پول و مسدود شدن کیف پول رمز ارزها تشکیل شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار مالباختگان و البته متهمان این پرونده کثیرالشاکی است و آیا مردم باز هم به ورود به عرصه رمزارزها اعتماد می کنند؟

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها