کد خبر: ۵۶۷۳۵
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
امسال از بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی بازدید به عمل آمده و تلاش شد تا به بهترین شکل ساماندهی شوند. امسال ۱۱ هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش ایجاد شده است.

آیین بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران امروز دوشنبه ۲۸ اسفند با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهری برگزار شد.

سعید بیگی مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در این مراسم اظهار کرد: بازار گل و گیاهی که امروز افتتاح شد، با هدف بالا بردن امکان دسترسی شهروندان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۲ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت. بازار گل و گیاه شادمان با مساحت پنج هزار مترمربع و ۱۱۲غرفه در کنار عرضه گونه‌های مختلف گل‌وگیاه انواع تجهیزات و وسایل گیاه‌درمانی را هم در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: کمک به تعدیل بازار و تنظیم قیمت‌ها و به کارگیری ۵۰۰نفر نیروی انسانی به شکل مستقیم و غیرمستقیم از دیگر مزایای احداث بازار گل و گیاه شادمان است.

بیگی ادامه داد: احداث فاز دوم بازار خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس دیگر پروژه است که در راستای ساماندهی پرنده فروشان در سطح شهر، امکان خرید بهتر و خدمات دهی مطلوب‌تر به شهروندان اجرایی شده است.

او گفت: تعداد ۱۰۰غرفه در ضلع شمالی در مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج‌فارس در مساحتی به وسعت ۲هزار و ۵۰۰متر مربع احداث شده است. این بازار هم با کمک بخش خصوصی و با هدف تجمیع مراکز عرضه پرندگان زینتی و انتقال و رونق بخشی به کسب و کار فروشندگان حاضر در مرکز خاوران به بهره برداری رسیده است.

او با بیان اینکه بازار گل در هرجا که افتتاح شده مورد استقبال مردم گرفته و اشتغال زاست و چرخه گل را حمایت می‌کند، توضیح داد: مراجعه مردم به بازار گل حال مردم را خوب می‌کند که این خواسته مدیران شهری است.

بیگی سپس به بهره برداری از ۴جایگاه سوخت کوچک مقیاس پرداخت و تصریح کرد: تسهیل در روند توزیع سوخت در کلانشهر تهران و رفع محدودیت‌های مربوط به تعداد جایگاه‌ها در برخی نقاط پایتخت باعث شد تا ساخت جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس در شهر تهران آغاز شود.

او گفت:کاهش صف‌های پمپ بنزین، اثرات مثبت زیست محیطی و ترافیکی، کاهش مصرف سوخت و در نهایت رضایت‌مندی شهروندان از مزایای ساخت این جایگاه‌های سوخت است.

بیگی تاکید کرد: شهردار نگاه ویژه‌ای به بحث آسیب‌های اجتماعی دارد و این نگاه تکریم و عزت به مردم و دستفروشان را همواره مدنظر داشته اند. بالغ بر ۲۶ هزار واحد صنفی در سالی که گذشت را بازدید و تیم محیط زیست را همراه کردیم و مزاحمت های مشاغل کمتر شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: مشاغل سیار و بی کانون را پیگیری می‌کنیم و خود غیررسمی بودن این مشاغل آسیب زا بود که با رویکرد دولت مردمی و مجلس، بنا شد تا دستفروشی شغلی رسمی شود و امروز به نقاط خوبی برسیم، مجوز مشاغل سیار در درگاه ملی ایجاد شد و شهرداری هم طبق قانون مکلف است فضاهایی برای این عزیزان ایجاد کند.

بیگی افزود: فقط ۱۱ هزار غرفه برای ۶ هزار دستفروش در سالی که گذشت ایجاد کردیم و امروز هم بازار گل افتتاح شد که به چرخه تولید و کسب کار کمک می کند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها