کد خبر: ۴۹۰۳۳
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید.​

بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا را در روز دوشنبه پایین آورده است. از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد نرخ بهره و همچنین اطلاعات تورم آمریکا هستند که قرار است این هفته منتشر شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۱۹۹۸ دلار و ۱۵ سنت رسید. طلا ۳.۳ درصد کاهش قیمت در هفته گذشته داشت که بدترین عملکرد آن طی دو ماه گذشته بود.

اطلاعات اشتغال آمریکا که در روز جمعه منتشر شد تا حدی انتظارها در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو را در سال آینده میلادی تغییر داد و ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برد. بنابراین طلا تحت فشار قرار گرفت.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور ۱۹۹ هزار در ماه گذشته میلادی افزایش یافته که بالاتر از انتظار اقتصاددان‌ها بوده است. بنابراین تاجران تا حدی از احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس عقب نشینی کردند.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش قیمت مصرف‌کننده در آمریکا در ماه نوامبر هستند که قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود و سرنخ‌های جدیدی در مورد سیاست فدرال رزرو در آستانه سخنرانی پاول در روز چهارشنبه ارائه دهد.

تا حد زیادی انتظار می‌رود فدرال رزرو نرخ بهره را در این هفته روی ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد ثابت نگه دارد. اجلاس بانک‌های مرکزی اروپا، انگلیس، بانک نورگس نروژ و بانک ملی سوئیس هم در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

پایین آمدن نرخ بهره از سرمایه‌های غیر سوددهی مثل طلا حمایت خواهد کرد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۸ کاهش به ۲۳ دلار و ۲۴ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۲ درصد کاهش ۹۲۰ دلار و ۴۸ سنت معامله می‌شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها