کد خبر: ۴۲۳۹۳
۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
طلای جهانی در شیب تندی به سمت مرز ۱۸۰۰ دلار در حرکت است.

بازار جهانی طلا امروز هم شاهد ریزش سنگین قیمت‌ها بود؛ به طوری که اونس طلا ریزش ۱۹ دلاری را تجربه کرد و به زیر رقم یک هزار و ۸۳۰ دلار رفت.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در طول یک هفته گذشته اونس طلا، افت ۵۹ دلاری را تجربه کرده است و این رقم، زیان ۳.۱ درصدی سرمایه‌گذاران طلا را در این بازه زمانی نشان می‌دهد.

در حال حاضر اونس طلا در بازار جهانی یک هزار و ۸۲۹ دلار قیمت دارد که یک درصد کاهش را در طول یک روز رقم زده است.

طلا باز هم سقوط کرد/ زیان سرمایه‌گذاران طلا سنگین شد

براساس گزارش رویترز، با تقویت ارزش دلار و با توجه به این‌که سرمایه‌گذاران در حال بررسی گزارش نرخ تورم آمریکا هستند، قیمت طلا در معاملات بازارهای جهانی برای ششمین ماه جلسه کاری متوالی کاهش یافت و به کمترین رقم ۷ ماه گذشته رسید.

آمارهای روز جمعه نشان داد، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، معیاری از تورم که به دقت توسط فدرال رزرو رصد می‌شود، اکنون به طور میانگین نزدیک به هدف ۲ درصدی این بانک در سه ماه گذشته قرار دارد.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: با توجه به فشارهای تورمی ممکن است بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره پایان دهد، این درحالی است که نرخ تورم هنوز بالاست.

افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را بالا می‌برد، زیرا طلا با دلار قیمت‌گذاری می‌شود و سوددهی ندارد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها