کد خبر: ۴۷۸۷۱
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که در آتش‌بس موقت چهار روزه در نوار غزه ۱۵۰ زندانی فلسطینی و ۶۹ اسیر اسرائیلی آزاد شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر اعلام کرد که در چهار روز نخست توافق آتش‌بس موقت و مبادله اسرا بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی، در مجموع ۱۵۰ زندانی فلسطینی و ۶۹ اسیر اسرائیلی آزاد شدند.

«ماجد الانصاری» در نشست خبری با بیان اینکه آتش بس در نوار غزه برای دو روز دیگر با همان شرایط آتش بس قبلی تمدید شده است، افزود: ما ۲۷ هواپیما حامل ۹۱۰ تُن کمک‌های بشردوستانه را از طریق پل هوایی به نوار غزه ارسال کردیم. دوحه برای تقویت نقش میانجی‌گرانه به منظور تثبیت آتش‌بس و سپس توقف نهایی جنگ و آتش‌بس دائم تلاش می‌کند. هر چند نمی‌توان درباره جزئیات کامل میانجیگری‌ها به ویژه در ارتباط با چالش‌های ایجاد شده از سوی طرفین صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه قطر خواهان تضمین ارسال و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و برقراری آتش‌بس طولانی‌تر است، ادامه داد: اولویت در توافق آتش بس موقت با امداد رسانی به زنان و کودکان، سپس مردان و در نهایت نظامیان است. سطح ارسال کمک‌ها به نوار غزه افزایش یافته است ولی همچنان با سطح مطلوب فاصله دارد.

الانصاری با تأکید بر اینکه دوحه از اعمال فشار (بر رژیم صهیونیستی) برای ورود کمک‌های بیشتر به شمال نوار غزه حمایت می‌کند، تصریح کرد: ما اطمینان داریم که می‌توانیم طی دو روز آینده ۲۰ اسیر اسرائیلی دیگر را از نوار غزه خارج کنیم. تأخیری هم که در آزادی اسرا در روز گذشته اتفاق افتاد، به مشکلات لجستیک ارتباط داشت.

سخنگوی وزارت خارجه قطر بار دیگر اعلام کرد: مردم فلسطین تنها تصمیم گیرنده در خصوص آینده و سرنوشت خود هستند و دوحه مخالف هر گونه دیکته‌های خارجی بر آنها است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها