کد خبر: ۳۳۶۸۰
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
با حمایت مالی بنیاد مستضعفان و تخصیص بیش از ۵۲ میلیارد تومان، بیش از ۱۸۰۰ محکوم جرائم مالی غیر عمد از زندان آزاد شدند و از اجرای قصاص برای ۵ محکوم دیگر نیز جلوگیری شد.
به گزارش جدید پرس:

به دنبال اجرای سیاست‌های بنیاد مستضعفان برای حمایت از محرومان جامعه و خانواده‌های آنها، با تخصیص بیش از ۵۲ میلیارد تومان، زمینه آزادی بیش از ۱۸۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در ۵ استان فراهم شد و این محکومان غیرعمد، به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

آزادی این زندانیان در پی درخواست مسئولان ۵ استان تهران، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، از بنیاد مستضعفان و با دستور سید پرویز فتاح انجام شد.

بنیاد مستضعفان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان تهران مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، در ایلام ۲.۳ میلیارد تومان، در استان کردستان ۸ میلیارد تومان، در استان آذربایجان شرقی ۱۲ میلیارد تومان و در آذربایجان غربی ۱۱ میلیارد تومان تخصیص داد و در استان تهران ۱۳۶۹ نفر، ایلام ۵۲ نفر، کردستان حدود ۱۴۵ نفر، آذربایجان شرقی ۱۸۹ نفر و در آذربایجان غربی ۱۲۰ نفر از محکومان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

همچنین در جریان این کمک بنیاد مستضعفان، ۵ نفر از محکومان قصاص، آزاد شده و زندگی دوباره‌ای به دست آوردند.

پیش از این نیز در تابستان سال ۹۹، با کمک مالی بنیاد مستضعفان، تمامی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کشور تا سقف ۵۰ میلیون تومان که شامل ۲۵۷۴ نفر از زندان آزاد شده بودند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها