کد خبر: ۳۲۹۷۲
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
محیط‌بان دنا در درگیری صبح دیروز ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در ارتفاعات بالای ۴ هزار متری دنا از ناحیه پا مصدوم شد.
به گزارش جدید پرس:

یکی از محیط‌بانان دنا روز گذشته هدف گلوله شکارچیان قرار گرفت و مجروح شد؛ با گذشت ۲۴ ساعت هنوز بالگرد برای انتقال این محیط‌بان از ارتفاع ۴ هزار متری اعزام نشده و امدادگران در تلاشند خودشان مصدوم را منتقل کنند.

صدای شلیک گلوله شکارچیان در ارتفاعات بالای ۴ هزار متر دنا ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۶ مردادماه، محیط بانان را نترساند و برای حفاظت از حیات وحش و حفظ محیط زیست به مصاف رو دروی با متخلفان مسلح رفتند که در نهایت دو نفر از شکارچیان دستگیر و دو نفر متواری شدند و یک محیط‌بان نیز از ناحیه پا مصدوم شد.

 
 

محیط‌بان

امکان انتقال زمینی محیط بان مصدوم شده به سختی امکان پذیر بود و باید ساعت‌ها به طول می‌انجامید به همین خاطر مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی‌های لازم را با مدیریت بحران استان برای تامین و اعزام بالگرد به دنا انجام داد، ولی هنوز خبری از مدیریت بحران نیست و محیط‌بان مصدوم شب را در ارتفاعات دنا صبح کرد.

محیط‌بان

پس از سقوط بالگرد اورژانس ۱۱۵ در آجم دیشموک دیگر بالگردی در استان وجود ندارد و مدیریت بحران باید از طریق دیگر استان‌ها این اقدام را انجام می‌داد که اگر هم پیگیری داشته‌اند منتج به نتیجه نبوده که همین هم جای سؤال فراوان دارد.

اسلام جاودان‌خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از امدادگران جمعیت هلال احمر تقدیر کرد و گفت: از ساعت ۵ صبح امروز عملیات انتقال محیط بان مصدوم دنا مجدد شروع شده، اما به سختی و کندی در حال انجام است.

محیط‌بان

وی از آغار عملیات انتقال زمینی محیط‌بان مصدوم پس از ۲۴ ساعت خبر داد و افزود: پس از آنکه دیروز به علت سختی کوهستان، فرا رسیدن شب، صعب‌العبور و پرتگاه بودن، عملیات انتقال زمینی در ساعت ۲۱ متوقف شد و امروز ۱۷ مرداد از ساعت ۵ صبح ادامه عملیات شروع شده است. تیم اعزامی هلال احمر که روز گذشته پس از ۸ ساعت پیاده‌روی به مصدوم رسید با ایجاد کمپ شبانه در کنار محیط‌بانان دیشب در منطقه حضور داشتند و از ساعت ۵ صبح امروز محیط بانان و امدادگران مشغول انتقال محیط بان به پایین هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: عملیات به سختی و کندی در حال انجام است و امیدواریم تا یکی دو ساعت دیگر محیط بان به مراکز درمانی منتقل شود.

محیط‌بان دنا در درگیری صبح دیروز ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ در ارتفاعات بالای ۴ هزار متری دنا از ناحیه پا مصدوم شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها