کد خبر: ۳۲۸۶۶
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
تفحص در بازارهای ریسکی از رشد۱۹ درصدی بیت‌کوین نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشد ۷۵ درصدی این دارایی از اوایل سال ۲۰۲۳ حکایت دارد.
به گزارش جدید پرس:

تفحص در بازارهای ریسکی از رشد۱۹ درصدی بیت‌کوین نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشد ۷۵ درصدی این دارایی از اوایل سال ۲۰۲۳ حکایت دارد. بر این اساس لیدر بازارهای ریسکی از ۶ اوت ۲۰۲۲ تا ۶ اوت ۲۰۲۳ از کانال ۲۴‌هزار دلاری به کانال ۲۹‌هزار دلاری صعود کرده است. این درحالی است که بیت‌کوین سال‌جاری را با کانال ۱۶‌هزار دلاری آغاز کرده و اکنون در کانال ۲۹‌هزار دلاری در حال نوسان است.

از سوی دیگر اتریوم نیز به عنوان دومین رمزارز مهم در سطح جهان در مدت زمان مذکور رشد قابل‌توجهی را از آن خود کرده است اما نه به اندازه بیت‌کوین. گفتنی است که این دارایی در یک سال اخیر با رشد ۵ درصدی خود از ۱۷۸۱ دلار به ۱۸۲۸ دلار صعود کرد. در حالی که این دارایی از آغاز سال‌جاری با رشد ۵۲ درصدی مواجه شده است. با توجه به مطالب فوق قابل ذکر است که دارایی‌های بازار کریپتو در ادامه سال‌جاری و همچنین اوایل سال ۲۰۲۴ به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و بازگشت آن به سطوح قبل از کرونا دور از انتظار نیست. آمار‌ها در این حوزه نشان می‌دهد که ارزش کل بازار کریپتو نیز از ۶ اوت ۲۰۲۲ تاکنون رشد ۱/  ۵ واحد درصدی را تجربه کرد و از ‌هزار میلیارد دلار به‌هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار رسید.

 

 

بررسی‌‌‌های به‌‌‌عمل آمده در حوزه کریپتو نشان می‌دهد که بیت‌کوین در نیمه اول سال‌‌‌۲۰۲۳ و در پی وقایع اقتصادی اخیر در ایالات متحده از جمله تمدید سیاست‌های انقباضی، درخواست بلک راک برای ایجاد صندوق بورسی بیت‌کوین، تقویت دلار جهانی و… شاهد نوسانات بسیاری بوده است. اما به نظر می‌رسد که روزهای زمستانی بازارهای ریسکی به پایان رسیده است و دارایی‌های این بازار در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ و اوایل ۲۰۲۴ به کانال سابق خود قبل از شیوع کرونا بازخواهد گشت. پس از جهش بیش از ۷۵ درصدی قیمت بیت‌کوین در نیمه اول سال‌‌‌۲۰۲۳، ناظران بازار کریپتو می‌‌‌گویند انتظار دارند که این ارز دیجیتال در نیمه دوم سال ‌‌‌به سطح ۵۰‌‌‌هزار دلاری برسد. در این میان کارشناسان تاکید کردند که سفارش‌‌‌های خرید بزرگ از سوی دارندگان بزرگ و خرید مجدد از سرمایه‌گذاران نهادی می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به سطح۵۰ تا ۷۰‌‌‌هزار دلاری برساند. همچنین جف کندریک، رئیس تحقیقات دارایی‌‌‌های دیجیتال اعلام کرد: با اشاره به نشانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی از کاهش فروش از سوی ماینرها -نهادهایی با تجهیزات محاسباتی هدفمند که تراکنش‌‌‌های روی بلاک‌چین را تایید می‌کنند- خوش‌بین است که بیت‌کوین به سطح مذکور خواهد ‌‌‌رسید. آنتونی ترنچف، مدیرعامل شرکت وام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهی ارزهای دیجیتال نیز در این میان گفت: «از دیدن بیت‌کوین بین ۴۰‌‌‌هزار تا ۵۰‌‌‌هزار دلار در پایان سال‌‌‌۲۰۲۳ شوکه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوم. باید گفت که با پایان چرخه انقباضی فدرال‌‌‌رزرو تا پایان سال‌جاری، انتظار رشد بیشتر از دارایی را خواهم داشت.» اقتصاددانان برجسته در این حوزه نیز انتظار دارند بیت‌کوین تا پایان سال‌جاری به ۴۰‌‌‌هزار دلار برسد. علاوه‌‌‌بر اشخاص نام‌‌‌برده‌‌‌شده، درایپر، یکی از سرمایه‌گذاران این حوزه معتقد است که این دارایی می‌تواند در پایان سال‌‌‌۲۰۲۴ از ۲۵۰‌‌‌هزار دلار عبور کند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها