کد خبر: ۱۶۱۱۴
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
برای پاسخ به این سوال که بیت کوین تا چه زمانی صعودی باقی می‌ماند، باید به شرایط فعلی بازار نگاه کنیم و وضعیت روند بازار برای بالا بردن قیمت بیت کوین و اتریوم را بررسی کنیم.
به گزارش جدید پرس:

بازار ارزهای دیجیتال در 30 ژانویه شروع مثبتی داشتند. ارزش بازار جهانی کریپتو با رشد 1.77 درصدی به 1.07 تریلیون دلار در 24 ساعت گذشته رسید. حجم کل معاملات بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیز به میزان 24.92 درصد افزایش یافت و در همان بازه زمانی به 49.61 میلیارد دلار رسید.

گفتنی است، جنبه‌های متعددی مانند شرایط مطلوب بازار، افزایش خرید نهادی و پیش بینی استفاده گسترده از رمز ارزها، به موفقیت بازار کمک کردند.

در مقابل اما، اگر فدرال رزرو ایالات متحده تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد، شرایط بازار کمی متفاوت می‌شود، زیرا تغییر درک بازار در مورد آن می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

قابل ذکر است، اگر افزایش نرخ بهره بیشتر از حد انتظار بازار باشد، تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال ممکن است اندکی منفی شود. اگر عوامل اقتصاد کلان ثابت بمانند، حرکت فعلی می‌تواند در هفته‌های آینده نیز حفظ شود.

IMG_20230130_170659_680

روند قیمت بیت کوین

از امروز، قیمت فعلی بیت کوین حدود 23672 دلار است. حجم معاملات 24 ساعته آن حدود 26 میلیارد دلار است. براساس CoinMarketCap، ارزش بازار آن 456 میلیارد دلار است و در رتبه اول قرار دارد.

قیمت بیت کوین در بازه زمانی 4 ساعته از سطح سه گانه بالای 23400 دلار عبور کرده و اکنون پتانسیل صعود به سطح 24066 دلار را دارد. اگر قیمت از سطح 24066 دلار عبور کند، ممکن است تا 25150 دلار افزایش یابد.

شکست یک الگوی مثلث متقارن معمولاً یک روند صعودی را هدایت می‌کند. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت که قیمت بیت کوین همچنان صعودی باشد.

از جنبه نزولی، حمایت فوری بیت کوین در 23350 دلار باقی ماند و شکست در این سطح ممکن است روند فروش را تا سطوح 22800 دلار سپس 22350 دلار افزایش دهد.

حق بیمه بیت کوین در نیجریه

بانک مرکزی نیجریه همچنان به فشار بر شهروندان خود برای استفاده از ارز دیجیتال ادامه می‌دهد و باعث شده است تا قیمت بیت کوین بسیار بالاتر از سطح بازار افزایش یابد.

تا لحظه نگارش این مقاله، 1 بیت کوین 17.8 میلیون نایرا یا 38792 دلار در صرافی ارزهای دیجیتال نیجریه NairaEX  ارزش دارد. این مسئله نشان دهنده بیش از 60 درصد حق بیمه نسبت به قیمت فعلی بازار بیت کوین است که تا زمان نوشتن این مقاله، قیمت این ارز دیجیتال حدود 23700 دلار بوده است.

بانک مرکزی نیجریه به منظور تسریع روند گذار کشور، به جامعه بدون پول نقد، محدودیت‌هایی را برای برداشت پول نقد از خودپرداز اعمال می‌کند. بانک مرکزی اوایل ماه جاری به دلیل تصمیمی که در ماه دسامبر گرفته بود، برداشت نقدی را محدود کرد

سالی قدرتمند برای بیت کوین

براساس نتایج یک نظرسنجی، سرمایه گذاران نهادی نسبت به ارزش بلندمدت بیت کوین خوش بین هستند و انتظار دارند سال خوبی را برای این ارز دیجیتال داشته باشیم.

گفتنی است، نتایج یک نظرسنجی مدیریت دارایی دیجیتال نیکل در مورد چگونگی انتظار سرمایه گذاران نهادی برای افزایش قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه منتشر شد.

Pureprofile، یک شرکت تحقیقات بازار، در این ماه نظرسنجی را با 200 سرمایه گذار نهادی و مدیر سرمایه از ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، سنگاپور، سوئیس، امارات متحده عربی و برزیل انجام داد. با این حال، پاسخ‌دهندگان در مجموع 2.85 تریلیون دلار دارایی را مدیریت می‌کنند.

همچنین شایان ذکر است که این مطالعه سطوح بالایی از اطمینان را در روند بلندمدت ارزهای دیجیتال کشف می‌کند. به طوری که به گفته این مدیر دارایی، 23 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند بیت کوین تا پایان سال 2023 بیش از 30000 دلار ارزش خواهد داشت.

علاوه بر این، 65 درصد از سرمایه گذاران نهادی که در نظرسنجی شرکت کردند معتقدند بیت کوین در نهایت به 100000 دلار خواهد رسید. از این میان، تقریباً یک چهارم آن‌ها معتقد بودند، این بازه زمانی پنج سال یا بیشتر طول می‌کشد، در حالی که 58 درصد آن‌ها معتقدند که سه تا پنج سال طول خواهد کشید.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها