کد خبر: ۳۲۷۶۵
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
شاهرود- فعال محیط زیست از تلف شدن یوزپلنگ آسیب دیده پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: جسد این یوزپلنگ برای کالبدگشایی به تهران منتقل می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

ضمن بیان اینکه بر حسب گزارش‌های محیط‌بانان مبنی بر وجود یوزپلنگ آسیب دیده در زیستگاه‌های خارج از پارک ملی توران شاهرود بلافاصله اقدامات اولیه به انجام رسید، ابراز داشت: بعد از مکاتبات اداری با اداره کل و به تبع آن سازمان، تیمی از پزشکان به سرعت عازم منطقه شدند.

وی ضمن بیان اینکه محیط‌بانان رفتار یوز را به طور کامل زیر نظر گرفتند، افزود: به دلیل تاریکی هوا و نبود دید کافی امکان بیهوشی برای گرفتن این گونه ارزشمند وجود نداشت.

فعال محیط زیست با بیان اینکه از صبح امروز یکشنبه تیم کادر درمان به منطقه اعزام و کار بیهوشی یوز برای انجام معاینه صورت گرفت، ابراز داشت: معاینات بالینی نشان از کم‌خونی و وجود زالو در دهان این حیوان بود.

چراغی با بیان اینکه اقدامات اولیه شامل خروج زالوها و سرم تراپی بلافاصله انجام شد، تصریح کرد: حیوان پس از به هوش آمدن برای انجام معاینات بالینی یوزپلنگ به درون سایت مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی انتقال یافت.

وی ضمن بیان اینکه علیرغم نهایت تلاش کادر پزشکی و اقدامات لازم برای بقا این جانور متأسفانه یوزپلنگ آسیب دیده تلف شد، افزود: جسد این یوزپلنگ برای انجام کالبدگشایی و بررسی علت مرگ به تهران منتقل خواهد شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها