کد خبر: ۲۹۰۶۱
۰۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
تصویری ناراحت‌کننده از «هلیا»، یوزپلنگ ایرانی پارک ملی توران شاهرود و یک توله‌ او را در انتظار فرزند کشته‌شده‌اش در جاده میامی- عباس‌آباد ثبت شده است.
به گزارش جدید پرس:

شماری از دوستداران محیط‌زیست تصویری را برای خبرگزاری ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد «هلیا»، یوزپلنگ ایرانی پارک ملی توران شاهرود و توله باقیمانده‌اش در حاشیه جاده میامی- عباس‌آباد به دنبال توله کشته‌شده در سانحه اخیر هستند.

به گفته آنها، بعد از کشته شدن یکی از توله‌های هلیا در هفتم تیرماه در جاده میامی- عباس‌آباد، مادر و توله باقیمانده در جست‌وجوی آن، چند شبانه‌روز در همان محل پرسه می‌زنند.

علاقه‌مندان به حیات‌وحش در حومه پارک ملی توران عقیده دارند: بیم اتفاق ناگوار دیگری وجود دارد و محیط‌بانان و داوطلبان مردمی شبانه‌روز در محل حادثه حضور دارند تا اوضاع را مدیریت کنند.

«هلیا» و توله باقیمانده‌اش در انتظار توله کشته‌شده‌/ عکس

متأسفانه یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در روزهای اخیر حوالی منطقه موسوم به چاه قنات واقع در محور ترانزیتی میامی- سبزوار بر اثر برخورد با خودروهای عبوری دچار سانحه و تلف شد.

این دومین تصادف جاده‌ای یوزپلنگ آسیایی در استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون است.

یوزپلنگ آسیایی گونه‌ای در خطر انقراض است و در حال حاضر تنها تعداد کمی از آنها در ایران زندگی می‌کنند.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، یوزپلنگی که اخیراً بر اثر تصادف جاده‌ای جان خود را از دست داد، نر بوده و حدود ۲ سال سن داشته است.

«هلیا» و توله باقیمانده‌اش در انتظار توله کشته‌شده‌/ عکس

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها