کد خبر: ۳۲۳۰
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
رییس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عنوان کرد؛
معاون وزیر اقتصاد گفت: افزایش میزان استرداد کالاها، بیانگر عدم فعالیت جدی دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالاست.
به گزارش جدید پرس:

 سید عبدالمجید اجتهادی گفت: بیش از ۸ هزار میلیارد تومان کالا در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، تعیین تکلیف شده و رشد ۹۳ درصدی در میزان استرداد کالاها، بیانگر عدم فعالیت جدی دستگاه‌ها در زمینه مبارزه با قاچاق کالاست. در ۳ ماه ابتدایی امسال، فروش اموال منقول ۸۹ درصد افزایش پیدا کرد که ۷ درصد از این میزان، مربوط به کالاهای قاچاق و ۱۲۳ درصد مربوط به کالاهای متروکه بود.

او گفت: ساختار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با ابلاغیه سازمان اداری استخدامی در اسفند ۱۴۰۰ تغییر یافت که پس از آن، با برگزاری برگزاری مزایده های الکترونیکی و حراج های حضوری، انحصارهای موجود در مزایده‌ها شکسته شد؛ میزان مزایده‌ها طی پارسال ۱۹ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۱۹ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گفته رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، لایحه دوفوریتی اصلاح قانون این سازمان نیز به علت گذشت بیش از ۳۰ سال از وضع قوانین مربوط به اموال تملیکی،  ارائه شده است.

طبق آمار اعلامی از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، در خرداد ۱۴۰۰ میزان مزایده‌ها، ۷۸ میلیارد تومان بود که خرداد امسال، با رشد قابل توجهی به ۳۱۵ میلیارد تومان رسید؛ همچنین کل میزان فروش در استان هرمزگان از طریق مزایده، از دی ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰، تنها ۷۴۴ میلیارد تومان بود که این میزان، از دی ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ با رشد ۷۲۲ درصدی به حدود ۶۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت.

دیروز (۲۸ خرداد) دومین حراج حضوری اموال تملیکی برگزار شد؛ طبق اعلام آقای حجتی سخنگوی سازمان اموال تملیکی، میزان فروش حدود ۲۶۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به قیمت پایه کارشناسی ۴۲ درصد افزایش داشته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها