کد خبر: ۳۱۵۳۵
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
رسیدگی به پرونده از ۲ سال قبل و از زمانی کلید خورد که نزاع خونینی بین چند جوان دریکی از بوستان‌های فردیس شروع شد.
به گزارش جدید پرس:

وقتی شاهدان نزاع موضوع را به پلیس اطلاع دادند خیلی زود گشت نزدیک‌ترین کلانتری به محل درگیری رفت و با پیکر خونین پسر جوانی روبه‌رو شد که روی زمین افتاده بود. طولی نکشید که تیم پزشکی برای نجات او به محل رسیدند، اما تلاش آن‌ها برای نجات او بی‌فایده بود چرا که آثار ضربه‌های چاقو باعث خونریزی شدید وی شده بود.

با مرگ سیامک بازپرس ویژه قتل درمحل جنایت حضور یافت و درنخستین گام دستور داد جسد سیامک به پزشکی قانونی منتقل شود.

در ادامه کارآگاهان جنایی برای دستگیری قاتل فراری تیم ویژه‌ای تشکیل دادند.

تحقیقات اولیه آن‌ها از محل جنایت نشان می‌داد که چند جوان به دنبال درگیری لفظی در یک بوستان دقایقی بعد به جان هم افتادند و سیامک توسط یکی ازآن‌ها که چاقو به دست بوده است به قتل رسیده و از صحنه جنایت خیلی زود متواری شده است.
کارآگاهان پس از تحقیقات میدانی و بررسی فیلم‌های مداربسته‌ای که در محل درگیری وجود داشتند توانستند متهم فراری را شناسایی کنند. چند روز بعد آن‌ها با انجام اقدامات اطلاعاتی توانستند قاتل فراری را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

با دستگیری متهم بود که رسیدگی به این پرونده قوت گرفت. این متهم جوان در حالی که درابتدای اظهارات سعی داشت موضوع را جور دیگری وانمود کند، اما طولی نکشید که در بازجویی‌های فنی لب به اعتراف گشود و راز جنایت را برملا کرد.

میلاد ۲۵ساله در اظهارات خود مدعی شد که درگیری من و مقتول از چند روز قبل به خاطر چند فحش شروع شد و روز حادثه وقتی چشم درچشم شدیم به دنبال فحش‌های بدی که مقتول به من داده بود سعی کردم با چاقو او را بترسانم، اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان چاقو به او برخورد کرد. به دنبال اعتراف میلاد به جنایت هولناکی که مرتکب شده بود او به اتهام قتل عمد بازداشت شد.

در دادگاه چه گذشت؟
متهم جوان به دنبال صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد. در آغاز جلسه دادگاه اولیای دم که پدرو مادر مقتول بودند خواستار قصاص متهم شدند.

مادر مقتول درحالی که اشک می‌ریخت گفت پسرم تازه سربازیش تمام شده بود و قرار بود به دانشگاه برود و مرگ او را باور ندارم.

به دنبال درخواست قصاص خانواده مقتول، متهم پشت میز محاکمه ایستاد تا به سؤالات دادرسان دادگاه پاسخ بدهد.

در ابتدا رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به میلاد گفت آیا تو قبول داری که در روز حادثه در بوستان باعث قتل شدی؟

متهم گفت: بله قبول دارم. به دنبال این بله گفتن، مادر مقتول نتوانست احساسات خود را کنترل کند و سراو داد زد که بلافاصله رئیس دادگاه از اولیای دم دعوت به حفظ شئون دادگاه کرد.

در ادامه جلسه دادگاه متهم گفت من اصلاً قصد کشتن کسی را نداشتم. قاضی سؤال کرد پس چرا چاقو به همراه داشتی که متهم گفت: به دنبال دعوایی که با مقتول داشتم فقط می‌خواستم او را با چاقو بترسانم، اما ناگهان در درگیری چاقو به او اصابت کرد والان بشدت از کاری که کرده‌ام پشیمانم.

با پایان اظهارات متهم رئیس دادگاه ختم جلسه را اعلام کرد و با مستشاران خود وارد شور شد که سرانجام آن‌ها متهم را به خاطر قتل عمدی که مرتکب شده بود با توجه به درخواست اولیای دم به قصاص نفس محکوم کردند و این حکم صبح دیروز از سوی قضات دیوان عالی مهر تأیید خورد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها