کد خبر: ۲۹۷۸
۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
5 زمین‌لرزه‌ بالای 4 ریشتر که در دقایق اخیر استان هرمزگان را لرزاند
به گزارش جدید پرس:

 زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین هرمزگان حوالی جناح را لرزاند.

در ۳۰ دقیقه گذشته۵  زمین‌لرزه بالای ۴ ریشتر هم حوالی بندر چارک در استان هرمزگان را لرزاند.

photo_2022-06-15_11-16-01

 

زمین لرزه نخست به بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه امروز در مرز خلیج فارس و هرمزگان  - حوالی بندر چارک به وقوع پیوست.

طول جغرافیایی این زلزله ۵۴.۲۹ درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۶۳ درجه بوده و در عمق ۱۹ کیلومتری زمین روی داده است.

 

چهار دقیقه پس از وقوع زلزله نخست، زمین لرزه دیگری به بزرگی ۴.۴ ریشتر این منطقه را لرزاند که طول جغرافیایی آن ۵۴.۲۹درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۶۷ درجه بوده و در عمق ۱۴ کیلومتری زمین روی داده است.

محل وقوع این زمین لرزه در ۷ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان)، ۳۴ کیلومتری جزیره کیش (هرمزگان) و ۳۹ کیلومتری جناح (هرمزگان) گزارش شده و در فاصله ۲۰۵ کیلومتری بندرعباس و ۳۷۰ کیلومتری شیراز بوده است.
 

در زمین لرزه سوم که به بزرگی ۴.۶ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۳۴ دقیقه و ۳۸ ثانیه در حوالی بندر چارک روی داد، زلزله در عمق ۱۶ کیلومتری زمین روی داده و طول جغرافیایی آن ۵۴.۳۵ درجه و عرض جغرافیایی آن ۲۶.۷۲ اعلام شده است.

این زلزله در ۷ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان)، ۳۳ کیلومتری جناح (هرمزگان) و ۴۲ کیلومتری جزیره کیش (هرمزگان) رخ داده و کانون زلزله در ۱۹۸ کیلومتری بندرعباس و ۳۶۸ کیلومتری شیراز قرار داشته است.

 

زمین لرزه چهارم نیز به بزرگی ۴.۲ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه امروز به وقوع پیوست. طول جغرافیایی این زمین لرزه ۵۴.۳۶ درجه و عرض جغرافیایی آن  ۲۶.۷۵ درجه اعلام شده و در عمق ۲۲ کیلومتری زمین روی داده است.

کانون این زلزله در ۸ کیلومتری بندر چارک (هرمزگان)، ۳۱ کیلومتری جناح (هرمزگان)، ۴۰ کیلومتری کوخرد (هرمزگان) اعلام شده و در ۱۹۶ کیلومتری بندرعباس و ۳۶۶ کیلومتری شیراز بوقوع پیوسته است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها