کد خبر: ۲۹۱۵
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
با توجه به پوشش بیمه ای حوادث جمعی؛
حدود یک هفته از سانحه قطار مسافربری مشهد - یزد و ۲۲ روز از ریزش متروپل آبادان می‌گذرد و نحوه جبران خسارات و پوشش بیمه چنین حوادثی، هنوز محل بحث است.
به گزارش جدید پرس:

به دنبال سانحه قطار مسافربری مشهد - یزد، مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی، در نامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌گر، بر مواردی نظیر قید فوریت در اعزام کارشناسان بیمه، دقت ویژه در برآورد خسارات بدنی و سرعت عمل در پرداخت تعهدات بیمه‌ای تاکید کرد. لازم به ذکر است که رونوشت نامه یادشده به مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز ارسال شده تا در صورت تعهد این صندوق نسبت به استیفای حقوق زیان‌دیدگان، اقدام لازم صورت گیرد.

 

مهدی قمصریان، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اظهارنظر قطعی درباره نحوه پوشش خسارت جان‌های عزیز در حادثه تلخ قطار مشهد - یزد منوط به تعیین تکلیف دو عامل مهم است؛ اول تعیین علت تامه و میزان تقصیر عوامل موثر در وقوع حادثه از سوی کمیسیون سوانح راه‌آهن؛ سپس مشخص شدن جزئیات پوشش بیمه‌ای مقصران حادثه.

قمصریان

 

قمصریان  درخصوص این موضوع گفت: با توجه به رونوشت نامه رئیس کل بیمه مرکزی که به صندوق تامین خسارت‌های بدنی ارسال شده است، در صورت اعلام قطعی مصادیق تعهدات صندوق از سوی مراجع، نسبت به رسیدگی و پرداخت فوری خسارت بدنی وارد به شخص ثالث زیان‌دیده در این حادثه، اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

 

پیش از این، مصطفی زندی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی نیز، در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درخصوص حادثه قطار مسافربری مشهد _ یزد و حوادثی مانند آن که جمعی است، گفته بود: در حوادثی مانند سانحه قطار مشهد - یزد، چند بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد. یکی از این موارد، به حوادثی باز می‌گردد که برای اشخاص رخ می‌دهد که همان مصدومیت محسوب می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها