کد خبر: ۲۵۱۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
صبح امروز قطار مسافربری طبس – یزد از ریل خارج شد و فوت و مصدومیت تعدادی از مسافران این قطار را به همراه داشت.
به گزارش جدید پرس:

 مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از خروج قطار مسافربری طبس – یزد از ریل و اعزام امدادگران هلال احمر به محل خبرداد و در این باره گفت: در ساعت ۵:۳۰ صبح امروز قطار مسافربری طبس – یزد در حال حرکت در مسیر خود بود که در محدوده ایستگاه مزینو از ریل خارج شد.

وی با بیان اینکه این منطقه در شهرستان طبس استان خراسان جنوبی واقع شده، گفت: دوتیم از امدادگران هلال احمر به محل حادثه که در محدوده کیلومتر ۵۰محورطبس قرار دارد اعزام شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برابر گزارش اولیه پنج واگن‌ از ریل خارج شده است، گفت: علاوه بر امدادگران اعزام شده، هماهنگ شد تا سه فروند بالگرد از بیرجند، مشهد و یزد به محل اعزام شوند.

رضایی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در رابطه با این حادثه اظهار کرد: بامداد امروز قطار مسافربری طبس به یزد از ریل خارج شد، شش تیم امدادی از هلال احمر برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده اند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ نفر جان باخته و ۵۰ نفر مصدوم شده‌اند و همچنین ۵ نفر هم مفقود هستند.

مجتبی خالدی هم در مورد آخرین آمار مصدومان این حادثه توضیح داد: از ۷ واگن ۳ واگن از ریل خارج شد که متاسفانه در این حادثه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و حال ۱۵ نفر نیز وخیم است و حدود ۵۰ نفر نیز زخمی شدند.

موسوی، معاون ناوگان مسافربری راه‌آهن در رابطه با علت حادثه عنوان کرد: ما از همان ساعات اولیه که از این حادثه مطلع شدیم، کمسیون عالی سوانح را از تهران به محل حادثه اعزام کردیم تا این موضوع به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و پس از بررسی دقیق و مصاحبه با افراد موثر در محل توسط این کمیسیون علت دقیق این حادثه اطلاع رسانی می‌شود و با توجه به اطلاعات اولیه ظاهرا این حادثه بر اثر برخورد قطار با میل مکانیکی رخ داده است.

گفتنی است که روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ساعاتی قبل، قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.

در این اطلاعیه آمده: ۳ واگن از قطار مسافربری مشهد- یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها