کد خبر: ۲۸۹۱۰
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
16 تیم حاضر در لیگ برتر بیست و سوم سرمربی خود را انتخاب کردند و حالا تیم‌ها برای آماده سازی هرچه‌ بهتر کارشان را شروع می‌کنند.
به گزارش جدید پرس:

 تا عصر دیروز(دوشنبه) 14 تیم لیگ برتری تکلیف نیمکت خود را برای فصل جدید مشخص کرده و دو تیم ملوان و پیکان هنوز سرمربی جدید را انتخاب نکرده بودند. این دو باشگاه نیز در راستای انتخاب سرمربی جدید گام برداشتند و حالا همه تیم‌های حاضر در لیگ بیست و سوم با انتخاب سرمربی در راستای آماده سازی بهتر گام برمی‌دارند.

 

در نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر 7 تیم بودند که دست به نیمکت خود نزدند. پرسپولیس(یحیی گل‌محمدی)، سپاهان (ژوزه مورایس)، تراکتور (پاکو خمس) ، فولاد ( علیرضا منصوریان)،  نفت آبادان (عبدالله ویسی)، شمس آذر قزوین (سعید دقیقی) و استقلال خوزستان (سیروس پورموسوی) 7 تیمی بودند که با همان سرمربیانی کار را شروع می‌کنند که سال قبل فصل را به اتمام رساندند. در این بین دقیقی و پورموسوی پارسال از لیگ یک تیم خود را به لیگ برتر آوردند و حالا در این دسته هم کار می‌کنند.

نکته قابل توجه جابه‌جایی برخی مربیان لیگ برتری بین تیم‌ها بود. سرمربیانی که چند سالی است در چرخه مربیگری لیگ برتر حضور دارند، تیم های خود را تغییر دادند و فصل جدید را در تیم تازه شروع می‌کنند. سیدمجتبی حسینی، مهدی تارتار، ساکت الهامی، محمد ربیعی و سیدمهدی رحمتی 5 سرمربی بودند که تیم‌های خود را برای فصل جدید تغییر دادند.

همچنین لیگ برتر امسال نسبت به فصل گذشته شاهد حضور چهره‌های جدیدی خواهد بود. جواد نکونام (استقلال)، مارینوس اوزونیدیس(گل‌گهر)، سعید دقیقی (شمس‌آذر)، سیروس پورموسوی(استقلال خوزستان)، محمود فکری( هوادار) و رسول خطیبی (پیکان) مربیانی هستند که نسبت به پایان فصل گذشته به لیگ برتر اضافه شده‌اند.

در ادامه به بررسی شرایط نیمکت 16 تیم لیگ برتر فوتبال ایران که امروز سرمربی همه آنها تکمیل و بسته شد، پرداخته شده است:

قهرمان لیگ و حذفی فصل گذشته با یحیی گل‌محمدی ادامه می‌دهد؛ سرمربی پرسپولیس بعد از پایان فصل زمزمه‌هایی مبنی بر خستگی و احتمال جدایی بر زبان آورد اما او به قراردادش پایبند ماند و لیگ بیست و سوم را هم در پرسپولیس سپری می‌کند.

ژوزه مورایس و سپاهان نیازی به تکرار این عکس نداشتند؛ سرمربی پرتغالی یکسال دیگر قرارداد داشت و ماندنش قطعی بود. او قبل از ترک ایران برای استراحت لیست بازیکنانش را داد و راهی کشورش شد. حالا هم به زودی می‌آید و کارش را شروع می‌کند.

جواد نکونام آنقدر صبر و تلاش کرد تا در نهایت جایگزین ریکاردو ساپینتو شود و به رویای خود در مربیگری برسد. استقلال برای جبران ناکامی های فصل گذشته با نکونام شروع خواهد کرد.

تراکتوری‌ها آنقدر به پاکو خمز  مطمئن بودند که چند ماه قبل از پایان فصل گذشته قراردادش را تمدید کردند. این سرمربی اسپانیایی بعد از کش و قوس های فراوان شایعات را کنار زد و به ایران برگشت تا در لیگ بیست و سوم هم روی نیمکت تراکتور بنشیند.

تیم نارنجی‌پوش لیگ برتر بعد از 4 فصل همکاری با محمد ربیعی قطع همکاری کرد .جایگزین او کسی نبود جز متخصص جام حذفی؛ ساکت الهامی. الهامی چند روزی است کارش را در راس کادرفنی مس شروع کرده و آرزوهای بزرگی در این تیم صنعتی در سر دارد.

دومین یونانی تاریخ فوتبال ایران کسی نیست جز مارینوس اوزونیدوس . گل‌گهری‌ها بعد از حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی، مدتی با دستیار او سعید الهویی ادامه دادند و حالا سرمربی یونانی را به عنوان نفر اول کادرفنی خود برگزیدند.

علیرضا منصوریان با عبور از انبوه شایعات درباره نیمکت فولاد در سمت سرمربیگری این تیم باقی ماند. این مربی باتجربه حالا به دنبال بهبود رتبه قهرمان سابق در لیگ برتر است.

اراکی‌ها بعد از هشتمی در لیگ، دست روی مربی‌ای گذاشتند که به کار کردن با فوتبالیست‌های جوان معروف شده است. سیدمجتبی حسینی حالا مامور پوست‌انداختن آلومینیوم لقب گرفته و البته که کار سختی در تیم جدید خود خواهد داشت.

ذوب‌آهن یکی از آخرین تیم هایی بود که سرمربی خود را انتخاب کرد. آنها بعد از دو فصل همکاری با مهدی تارتار صندلی سرمربیگری تیم خود را به محمد ربیعی سرمربی پیشین مس رفسنجان سپردند.

هوادار یکی از اولین تیم‌هایی بود که برای لیگ بیست و سوم کارش را شروع کرد؛ آنها بعد از جدایی ساکت الهامی خیلی زود جانشین او را انتخاب کردند و نیمکت تیم شان را به محمود فکری سرمربی سابق استقلال سپردند.

رسول خطیبی 9 روز بعد از آنکه در لیگ یک هدایت مس کرمان را برعهده گرفت، ناگهان سرمربی پیکان شد! خودروسازان که با جدایی مجتبی حسینی مواجه شده بودند، آخرین تیمی بودند که سرمربی شان را انتخاب کردند و این مسئولیت را به خطیبی سپردند.

ملوانان بعد از جدایی مازیار زارع با مربیان مختلفی مذاکره کردند. آنها در نهایت با مهدی تارتار سرمربی باتجربه که دو فصل هدایت ذوب‌آهن را برعهده داشت به توافق رسیدند و قرارداد امضا کردند.

نساجی به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا یکی از اولین تیم‌هایی بود که سرمربی اش را مشخص کرد. آنها سیدمهدی رحمتی سرمربی فصل پیش آلومینیوم اراک را جایگزین اینارخوس اسپانیایی کردند.

لحظات هیجان‌انگیز بعد از بقا در لیگ برتر و اشک‌های شوق عبدالله ویسی ارزش آن را داشت که یک فصل دیگر این مربی را روی نیمکت نفت آبادان ببینیم. ویسی با نفتی‌ها تمدید کرد و کارش را شروع کرده است.

صعود مقتدرانه و ثبت رکوردهای فوق‌العاده در لیگ یک کاری بود که سعید دقیقی برای شمس‌آذر قزوین انجام داد. بی‌شک حق او بود که در لیگ برتر هم روی نیمکت تیم زادگاهش بنشیند و البته که حالا لقب جوان‌ترین سرمربی لیگ را هم باید به او بدهیم.

دومین تیم صعود کرده به لیگ برتر هم با وجود اختلافاتی که ناگهان پیش آمد، در نهایت با پورموسوی همکاری خود را تمدید کرد. آقا سیروس بعد از صعود با استقلال خوزستان حالا در لیگ برتر هم روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها