کد خبر: ۲۸۱۱۱
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
عضو هیأت مدیره و دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران از افزایش ۲۰ تا ۱۵۰ درصدی قیمت رب گوجه فرنگی و کنسرو ماهی تن درهفته آینده با خروج این دو کالا از شمول قیمت‌گذاری پیشینی خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

بر اساس تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، از آبان سال ۱۴۰۰ دو محصول کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی مشمول قیمت‌گذاری پیشینی شدند.

 به گفته تولیدکنندگان؛ تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار برای قرار دادن این دو محصول کنسرو ماهی تون و رب گوجه فرنگی در لیست کالا‌های مشمول قیمت‌گذاری پیشینی در حالی بود که، دولت کنترلی بر روی قیمت مواد اولیه تولید این محصولات نداشت در نتیجه، با افزایش هزینه تمام شده تولید؛ زیان تولیدکننده، از دست رفتن رقابت، کاهش کیفیت و افزایش تخلفات اتفاق افتاده است.

 

دستور مخبر برای خروج از قیمت‌گذاری پیشینی

با پیگیری‌های متعدد سندیکای صنایع کنسرو ایران از سال گذشته، در خصوص اصلاح نحوه قیمت‌گذاری محصولات و خارج نمودن دو کالای کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت‌گذاری پیشینی، این درخواست هفته گذشته به نتیجه رسید.

در 23 خرداد ماه جاری محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای خطاب به سرپرست وزارت صمت خواستار آن شد که، اقدام لازم در خصوص تسریع در خروج کنسرو‌های ماهی تن و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت‌گذاری پیشینی انجام شود.

خروج از قیمت‌گذاری پیشینی در هفته جاری

‌به گفته محمد میررضوی، عضو هیأت مدیره و دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران به اقتصاد آنلاین؛ با دستور مخبر حداکثر تا چند روز آینده کنسرو‌های ماهی تن و رب گوجه فرنگی از شمول قیمت‌گذاری پیشینی خارج خواهند شد.

وی معتقد است؛ با خروح این دو کالا از قیمت‌گذاری پیشینی، افزایش قیمت در هفته آینده اجتناب ناپذیر خواهد بود.

میررضوی تصریح کرد: افزایش قیمت به این دلیل است که، در چند ماهه اخیر به رغم افزایش قابل توجه قیمت مواد اولیه تولید کنسرو ماهی تن و رب گوجه فرنگی، متناسب با آن قیمت این دو کالا اصلاح نشده است.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با بیان اینکه از ۳ تا ۴ ماه گذشته تا به امروز قیمت ماهی تن و سایر مواد اولیه تولید آن، افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است پیش‌بینی کرد: با حذف قیمت‌گذاری پیشینی، کنسرو‌های ماهی تن به همین نسبت با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

میررضوی همچنین پیش‌بینی کرد: قیمت رب گوجه فرنگی نیز دست کم ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشند چراکه مواد اولیه تولید این کالا نیز در این حدود افزایش قیمت داشته‌اند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها