کد خبر: ۲۱۹۳۵
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
فرمانده سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی رژیم صهیونیستی ملقب به «بی بی» در واکنش به تهدید کابینه او برای اخراج نظامیان ذخیره متمرد گفت که خود نتانیاهو یک نیروی متمرد بود که از یگانش اخراج شد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «شلومی رایزمن» سرهنگ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی که در زمان جنگ اول علیه لبنان، فرمانده یگان تکاوری «سایرت متکال» بوده است در نامه ای از سیاست های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم علیه نیروهای ذخیره ارتش انتقاد کرد.

حمایت نتانیاهو از طرح برخی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از جمله فرمانده نیروی هوایی این رژیم برای اخراج نیروهای ذخیره ای که در اعتراض به سیاست های کابینه حاکم در تمرینات شرکت نکنند، انتقادات فراوانی را در پی داشته است.

«رایزمن» که در جنگ اول علیه لبنان در سال ۱۹۸۲، فرمانده نتانیاهو در یگان تکاوری «سایرت متکال» بوده است از رویکرد نتانیاهو در قبال نیروهای ذخیره ارتش انتقاد کرد و گفت: خود تو به عنوان یک نیروی ذخیره در جنگ اول لبنان از انجام ماموریت تمرد کردی و چون این ماموریت را دوست نداشتی، از حضور خودداری کردی و غیب شدی.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: تو خودت یک روز هم به عنوان نیروی ذخیره خدمت نکردی و به همین خاطر هم، اخراجت کردم. خود تو یک متمرد هستی!

هرزی هالوی فرمانده ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز اخیرا درباره تمرد نظامیان ذخیره از حضور در ارتش به خاطر اختلاف نظر با کابینه حاکم رژیم صهیونیستی درباره لایحه تغییرات قضائی نیز گفت: بیشتر نظامیان اسرائیلی در قالب واحدهای ذخیره سازماندهی شده اند و آنها باید بدون قیدوشرط، برای انجام وظیفه آماده باشند.

سرزمین های اشغالی در هفته های اخیر عرصه تظاهرات مخالفانِ تصمیمات کابینه بنیامین نتانیاهو بویژه لایحه تغییرات در دستگاه قضایی بوده است. مخالفان این تغییرات را «کودتا» علیه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی می دانند. شدت اعتراضات بیش از پیش شکاف و چند دستگی در بین صهیونیستها را نمایان کرده است.این شکاف باعث بروز نافرمانی در درون نیروهای مختلف ارتش رژیم صهیونیستی از جمله نیروهای ذخیره شده است. نتانیاهو زیر فشارهای داخلی و خارجی در نهایت مجبور شده است تا فرایند تصویب این تغییرات قضایی را در کِنِست (پارلمان) را به تعویق بیاندازد تا شاید سران صهیونیست بتوانند راهکاری برای آن پیدا کنند.

اولین قربانی جنگ قدرت در رژیم صهیونیستی، وزیرِ جنگ این رژیم است که نتانیاهو، وی را اخیرا به دلیل انتقاد از سیاست‌هایش از کار برکنار کرد.

نتانیاهو به گالانت گفته بود که دیگر اعتمادش را به وی از دست داده است زیرا علیه ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو عمل می‌کند.

برپایه برخی گزارشها، گالانت هنوز به طور رسمی متن حکم برکناری خود را دریافت نکرده است و سران صهیونیست هم اکنون تلاش می کنند که او در پست خود باقی مانده و اختلافات بین گالانت و نتانیاهو حل و فصل شود.

سیاستمداران و ناظران سیاسی، نیت نتانیاهو برای به تعویق انداختن رای گیری درباره لایحه تغییرات قضایی را زیر سوال برده و گفته اند که وی در سایه افزایش تظاهرات و خودداری نظامیان از خدمت نظامی که به رژیم اسرائیل ضربه زده است، به تعلیق روند تصویب این لایحه متوسل شد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) بر روند تصویب "قوانین پایه" را محدود می‌کند و به اعضای کنست (پارلمان) اجازه می‌دهد که مصوبات آن را تعویق بیندازد.

این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد. مخالفان نتانیاهو یکی از اهداف او برای تصویب این لایحه را فرار از محاکمه می دانند زیرا او در سه پرونده رشوه خواری و کلاهبرداری درحال محاکمه است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها