کد خبر: ۲۱۷۵۵
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی پس از جلسه شامگاه یکشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم، عنوان کرد که قبل از ورود به این جلسه نگران بوده اما پس از خروج از جلسه نگرانی او بیشتر هم شده است.
به گزارش جدید پرس:

 یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آنچه دشمنان ما در تمامی جبهه‌ها می‌بینند، یک دولت نالایق است، دولتی که کسی به آن اعتماد ندارد، وزیر جنگ به‌خاطر گفتن حقیقت تحت نظر است، وزیر امنیت داخلی سخنان رئیس پلیس را به رسانه‌ها درز می‌دهد، وزیر دارایی هم که می‌گوید قصد نابودی روستاهای فلسطینی را دارد، این دولت تندرو شایستگی اداره اسرائیل در این شرایط سخت را ندارد.

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نتانیاهو باید از برکناری یواو گالانت وزیر جنگ صرف‌نظر کند و اذعان کند که دولتش قابل اطمینان و اتکا نیست و یک کمیته امنیتی فعال برای تعامل با اوضاع کنونی تشکیل شود.

با این حال، لاپید اظهار داشت که به نتانیاهو گفته از هر اقدامی علیه دشمنان اسرائیل در تمامی جبهه‌ها حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر، یائیر لاپید در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل اظهار داشت که، دولت بنیامین نتانیاهو مسئول تشدید تنش در مسجدالاقصی است و ایتامار بن‌گویر وزیر امنیت داخلی برای شعله‌ور کردن آتش در خاورمیانه تلاش می‌کند.

وی درباره خشونت نظامیان اسرائیلی علیه اعتکاف‌کنندگان در مسجدالاقصی، گفت: اگر مسئولیت امنیت این مکان به افراطی‌ترین فرد دولت اسرائیل سپرده شود، همین می‌شود.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها