کد خبر: ۲۱۶۲۱
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
مجموعه‌ای از اسناد محرمانه امنیت ملی آمریکا دوباره در اینترنت لو رفت، آن هم در حالی که پیش‌تر مجموعه‌ای دیگر از اسناد محرمانه این کشور به شبکه جهانی درز پیدا کرده بود.
به گزارش جدید پرس:

 نیویورک‌تایمز در حالی از انتشار این اسناد تازه خبر داده که تنها یک روز قبل اسناد «فوق‌محرمانه» آمریکا منتشر شد که حاوی نقشه‌های جنگی ایالات متحده و ناتو در اوکراین بود.

این مجموعه جدید اسناد در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و یک مقام اطلاعاتی آمریکا وضعیت حاضر را «کابوس» سرویس‌های امنیتی غربی توصیف کرد. گرچه هنوز مقیاس کامل اسناد فاش شده مشخص نبوده و معتبر بودن آن‌ها تایید نشده، اما برخی منابع می‌گویند مجموعه جدید لو رفته حاوی بیش از ۱۰۰ سند است.

این اسناد تازه منتشر شده هم مانند سندهایی که پنجشنبه منتشر شد، حاوی اطلاعاتی درباره مناقشه اوکراین هستند؛ اما ورای آن به طیف گسترده‌ای از موضوعات می‌پردازند، از جمله «گزارش‌هایی حساس درباره چین، صحنه نظامی هند-آرام، خاورمیانه و تروریسم». نیویورک‌تایمز گزارش داده که مقیاس اسناد لو رفته کاخ سفید را غافلگیر کرده است.

پنتاگون و وزارت دادگستری آمریکا هر یک تحقیقات مجزایی در این باره آغاز کرده‌ و اعلام کرده‌اند که سعی دارند اسناد را از فضای مجازی حذف کنند؛ اقدامی که تا این لحظه موفقیت‌آمیز نبوده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها