کد خبر: ۲۱۱۶۰
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که بالن تجسسی چین که در بهمن ماه به مدت چند روز در حریم هوایی ایالات متحده مشاهده شده بود، اطلاعات از چندین سایت نظامی حساس جمع آوری کرده است.
به گزارش جدید پرس:

دو مقام ارشد فعلی و یک مقام ارشد سابق دولت آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی‌ نیوز گفتند که چین قادر به کنترل بالن بود تا اینکه بتواند از بالای چندین سایت عبور کند و اطلاعات جمع آوری شده را در زمان واقعی به پکن انتقال دهد.

به گفته این مقام‌های آگاه، اطلاعاتی که چین جمع آوری کرده اکثرا از سیگنال‌های الکترونیکی هستند که می‌تواند از سامانه‌های تسلیحاتی برداشته شود یا شامل ارتباطات رد و بدل شده در پایگاه پرسنل باشد.

این سه مقام آمریکایی ادعا کردند که به محض اینکه وجود بالن علنی شد، چین سرعت آن را افزایش داد تا به سرعت بتواند از حریم هوایی ایالات متحده خارج شود.

واشنگتن نیمه بهمن سال گذشته اعلام کرد که ایالات متحده در حال ردیابی یک بالون نظارتی مشکوک چین است که برای چند روز بر فراز حریم هوایی این کشور مشاهده شده است، اما پنتاگون تصمیم گرفته به دلیل خطرات و احتمال آسیب دیدن مردم آن را ساقط نکند.

با اینحال کاخ سفید از نظر خود برگشت و تصمیم گرفت تا این پرنده‌ای که چینی‌ها گفتند بالون هواشناسی است را ساقط کنند.

پیشتر ایالات متحده اعلام کرده بود که تلاش‌های خود را برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات از سوی این بالون چینی انجام داده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها