کد خبر: ۵۹۰۵
۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، دوم مردادماه) با 9 هزار و 734 واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ٤6۳ هزار واحدی قرار گرفت.
به گزارش جدید پرس:

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و 451 واحد کاهش به ۴٠0 هزار و 34 واحد و شاخص قیمت با 2 هزار و 671 واحد افت به ٢۴0 هزار و 138 واحد رسید.

شاخص بازار اول، هفت هزار و 85 واحد و شاخص بازار دوم 19 هزار و 626 واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از 6 میلیارد و 185 میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش 47 هزار و 223 میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار  و 76 واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با 968 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 700 واحد، صنعتی و معدنی چادرملو (کچاد) با 398 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با 378 واحد و  بانک ملت (وبملت) با 350 واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با 2 هزار و هشت واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و 477 واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و 189 واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با 994 واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پتروشیمی نوری (نوری)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سیمان آبیک (سآبیک)، ایران خودرو (خودرو) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 643 میلیون و 141 هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و 180 میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از 233 واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و 181 واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و 605 میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از 154 هزار و 550 نوبت بود.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، قاسم ایران (قاسم) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بهمن دیزل (خدیزل) و بانک دی (دی) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها