کد خبر: ۵۰۸۰
۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کارشناس بازار سرمایه به عقب ماندگی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: تا پایان سال جاری محدوده رکورد شاخص بورس شکسته می شود که این امر تحت تاثیر افزایش تورم، افزایش فزاینده حجم نقدینگی و اشباع شدن سایر بازارها رخ خواهد داد.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پایگاه خبری جدیدپرس به نوسان این روزهای معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره کرد و افزود: بعد از گذر از یک فراز و نشیب قابل توجه در دو ماه ابتدای سال 1401، کسب بازدهی 18 درصدی شاخص کل و نیز رشد 28 درصدی شاخص هم وزن در این برهه از زمان طبیعی بود که بازار برای مدتی وارد مدار نزولی شود.

وی ادامه داد: مقایسه این روند با بازدهی سال 1400 که با رشد 4.5 درصدی همراه بود؛ نشان دهنده رشد قابل توجه شاخص بورس در چند ماه نخست سال جاری است.

آقابزرگی با بیان اینکه به نظر می‌رسد وقوع و تکرار احتمالی معاملات بازار سهام در سال 99 و 1400 زمینه ساز نگرانی مسوولان در این زمینه شده است، گفت: عرضه اولیه‌های پیاپی در ابتدای خرداد ماه و نیز انتشار 10 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط دولت باعث شد تا بازار روند منفی به خود بگیرد و مسیر خود را از روزهای نخست سال جدا کرد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ممکن است این وضعیت به صورت پیاپی ادامه نداشته باشد اما بازار سرمایه نمی تواند از آثار تورمی که کلیه بازارها را در بر گرفته است، مستثنی شود.

وی بازار سرمایه را بازاری عقب مانده دانست و گفت: تا پایان سال جاری محدوده رکورد شاخص  بورس شکسته می شود که این امر تحت تاثیر افزایش تورم، افزایش فزاینده حجم نقدینگی و اشباع شدن سایر بازارها رخ خواهد داد.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: تحت تاثیر چنین اتفاقی زمینه خروج نقدینگی از بازارها فراهم می شود و شاهد ورود آنها به بازار سرمایه خواهیم بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها