کد خبر: ۸۸۹
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
در پایان معاملات ۱۸ اردیبهشت
شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۱۵۰ واحد در تراز یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۷ واحد متوقف شد
به گزارش جدید پرس:

امروز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۳۹۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۳ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد ۹ هزار و ۱۵۰ واحد در تراز یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۷ واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار امروز با توجه به مقاومتی که از لحاظ تکنیکالی داشت، مقداری رفتار محافظه کارانه از خود به نمایش گذاشت و در محدوده متعادل معامله شد. همچنین گروه‌های بانکی و خودرویی امروز بهتر معامله شدند. نکته دیگر این که بازار به باز شدن بازار‌های جهانی از فردا هم چشم دوخته بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شستا» و «شبریز» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «شپنا» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد
شاخص کل هم وزن هم با رشد دو هزار و ۶۹۲ واحد روی پله ۴۲۹ هزار و ۱۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۴ هزار و ۳۹۶ میلیارد تومان رسید.


شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد
شاخص فرابورس هم با رشد ۱۳۱ واحد روی پله ۲۱ هزار و ۲۰۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۷۱۰ میلیارد و به ارزش یک هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان رسید.


شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، شستا و شبریز به ترتیب با ۱۶۹۳.۷۳، ۱۵۲۱.۳۸ و ۷۶۱.۵۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شبندر، جم و شیراز به ترتیب با ۳۷۱.۴۱، ۲۳۹.۷۷ و ۲۱۷.۹۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های آریا، هرمز و شاوان به ترتیب با ۳۷.۶، ۲۶.۴۳ و ۱۴.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های وملل، دماوند و بپیوند به ترتیب با ۴.۴۷، ۲.۵۲ و ۲.۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۷۳۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فرآورده نفتی»، «فلزات اساسی» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شپاکسا، پتایر و شبریز بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های دامین، شکلر و شلعاب بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های وآوا، دبالک و زکشت بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ثباغ، ثپردیس و ثتران بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.


شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های شبریز، آسیاتک و افران بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و یاقوت در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و سپیدما بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، تابان ۰۳و اوصتا در بورس ایران داشتند.
شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های دارایکم، کمند و شستا بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

نماد‌های اعتماد، اراد ۶۵۴ و اراد ۱۰۰۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تلیسه و تجلی بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس ۹ هزار و ۱۵۰ واحد رشد کرد

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها