کد خبر: ۵۸۱
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
در پایان معاملات دهم اردیبهشت رقم خورد
شاخص کل بورس امروز با رشد یک هزار و ۶۰ واحدی، در تراز یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۴ واحد متوقف شد.
به گزارش جدید پرس:

امروز شنبه (۱۰ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳۴۳ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با رشد یک هزار و ۶۰ واحد در تراز یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۴ واحد متوقف شد.

آقای حسین مرید سادات  تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز عملکرد بازار  قابل قبول بود .  شاخص کل در حال نزدیک شدن به محدوه مقاومت  خود است صنایع دارویی و غذایی امروز  عملکرد خوبی داشته اند .امروز  ارزش معاملات مناسب داشته ایم که این نشان می دهد همه چیز محیا حرکت بازار است.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شپنا» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «خگستر» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.
شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد
شاخص کل هم وزن هم با رشد سه هزار و ۴۸۸ واحد روی پله ۱۴۵ هزار و ۱۱۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۷ هزار و ۹۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۸۶۱ میلیارد تومان رسید.


شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد
شاخص فرابورس هم با رشد ۵۹ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۷۶۰ میلیون سهم و به ارزش یک هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان رسید.


شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های شپنا، حکشتی و شبندر به ترتیب با ۸۱۱.۶۶، ۴۵۵.۰۹ و ۴۰۵.۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، شستا و تاپیکو به ترتیب با ۸۸۳.۵۳، ۶۱۶.۶۷ و ۶۱۴.۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های غصینو، سمگا و شرانل به ترتیب با ۱۳.۸۵، ۹.۶۶ و ۸.۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های صبا، شجم و کزغال به ترتیب با ۱۲.۰۳، ۳.۵۵ و ۳.۳۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۸۲۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «شیمیایی»، «فرآورده نفتی» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های غسالم، شوینده و دامین بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خکار، ورنا و خمحور بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های غمینو، غپاذر و زماهان بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت سبزوا، مفاخر و افرا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های آسیاتک، افران و کمند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، پارند و یاقوت در بورس ایران داشتند.

شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و سپیدما بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های تابان ۰۳، اعتماد و اوصتا در بورس ایران داشتند.
شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های کمند، خگستر و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خودرو و خگستر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


شاخص بورس یک هزار و ۶۰ واحد رشد کرد
نماد‌های اراد ۱۰۰۴، اراد ۱۰۱۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، تجلی و سبزوار بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها