کد خبر: ۸۰۷۴
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باور من بر این است که برای قوی شدن کشور در تمامی ابعاد، باید جایگاه مدارس و معلمان ارتقا یابد.
به گزارش جدید پرس:

 محمدباقر قالیباف با اشاره به اولویت کشور برای حل مسائل معیشتی و اقتصادی مردم تصریح کرد: در این حال فرهنگ و آموزش و پرورش از اولویت‌های اصلی جامعه ماست که باید به آن توجه جدی صورت گیرد.

وی افزود: بدون شک، بخشی از نهاد آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش است و مدرسه و معلم دو عنصر اصلی آن به شمار می‌روند. در این حال خانواده، صدا و سیما، فضای مجازی، سینما، هنر و آموزش عالی نیز جزوی از نهاد آموزش و پرورش هستند.

رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر سرمایه گذاری بر نیروی انسانی در کشور برای توسعه همه جانبه و تمرکز بر روی ظرفیت‌های سرمایه‌های انسانی مولد گفت: ما نیازمند یک تصمیم جهادی در این زمینه هستیم و باید در این زمینه شجاعانه عمل کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: اولویت امروز جامعه ما معیشت است، اما ضرورت امروز و اولویت فردای ما تربیت است که از نهاد آموزش و پرورش می‌گذرد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب قانون رتبه بندی معلمان در مجلس یازدهم و اقدامات دولت سیزدهم برای اجرایی کردن این قانون گفت: رتبه بندی هدف نیست چرا که باید این فرصت را فراهم کند که ما به سمت کیفیت و عدالت آموزشی حرکت کنیم و کیفیت آموزشی قطعا از راه عدالت آموزشی امکان پذیر است.

رئیس مجلس افزود: ما در مجلس شورای اسلامی برای اجرای یک سیستم عمومی باز سایبرنتیکی نسل سوم که سند تحول به زمین مانده بیش از یک دهه کشور است، آماده تصویب هر قانون و نیز حمایت و کمک به وزارت آموزش و پرورش هستیم.

پیش از صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی آقای نوری وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از مباحث مطرح شده در اجلاس سه روزه مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور پرداخت.

شایان ذکر است در این اجلاس ۷۳۱ مدیر و رئیس آموزش و پرورش کشور، ۳۲ مدیرکل آموزش و پرورش، ۳۱ مدیر استانی نوسازی و تجهیز مدارس، ۳۱ مجموعه دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان و ۳۱ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشتند.

هدف از برگزاری این اجلاس ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت و نقش معلم و آموزش و پرورش در جامعه بود.

همچنین تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عدالت آموزشی از دیگر اهداف اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور اعلام شده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها