کد خبر: ۸۰۷
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
رصد بازار خودروهای داخلی
رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که طی یکماه گذشته (15 فروردین تا 15 اردیبهشت) بازار رشدی یک تا 10 میلیون تومان در بازار داشته؛ البته این رشد شامل خودروهای که به تازگی قیمت مدل 1401 اعلام شده اند نمی شود.
به گزارش جدید پرس:

 نوسان قیمت دلار از یک سو و انتظار برای شنیدن خبرهای مثبت از مذاکرات هسته ای عواملی هستند که موجب شده تا طی هفته های اخیر شاهد رشد قیمت عجیب خودرو در بازار باشیم. به این عوامل می توان عنوان خودرو مدل 1401 را نیز اضافه کرد، عاملی که بیش از سالهای قبل بر بازار خودرو اثر گذشت، بطوریکه با اعلام قیمت های جدید بسیاری از خودروها افزایش های عجیب بیش از 10 میلیون را تجربه کردند.

اما در یکماه اخیر در میان محصولات ایران خودرو و سایپا کدام خودروها بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند؟ رصد بازار نشان دهنده آن است در مدت زمان مورد بررسی «کوییکR»، «ساینا» و « پژو 207 دنده ای» بیشترین رشد قیمت را داشته اند و یک ماه پس از آغاز رسمی معامله خودرو قیمت مدل 1401 دو خودرو «شاهین» و «راناپلاس» هم تعیین شد.

 براساس ارزیابی بازار خودرو در مدت زمان مورد بررسی «کوییکR» با افزایش 10 میلیونی بیشترین رشد قیمت را از آن خودر کرد و قیمت این خودرو که قرار بود در رده خودروهای ارزان قیمت باشد به 228 میلیون تومان رسید. از سوی دیگر «ساینا» و « پژو 207 دنده ای» با رشد 9 میلیونی در بازار در جایگاه بعدی افزایش قیمت در بازار قرار گرفته اند. بر اساس ارزیابی بازار قیمت ساینا در مدت زمان مورد بررسی به 213 میلیون تومان رسید و « پژو 207 دنده ای هم در بازار 395 میلیون تومان دست به دست شد.

 

خودروهای تازه قیمت خورده

همه ساله و با ورود به سال جدید خودروسازان اقدام به اعلام قیمت های جدید خودروهای تولیدی خود می کنند و این افزایش هرچند در سالهای گذشته افزایشی 3 تا 4 میلیونی بود، اما امسال مدل های جدید تا 19 میلیون هم در بازار افزایش قیمت داشتند که در نوع خود بی سابقه است.

براساس ارزیابی بازار مدل 1401 شاهین اوایل هفته جاری قیمت خودرو و در بازار 375 میلیون تومان دست به دست شد قیمتی که از افزایش 19 میلیونی این خودرو حکایت دارد. از سوی دیگر رانا پلاس هم با رشد 17 میلیونی با مدل 1401 راهی بازار شد و 350 میلیون تومان دست به دست شد.

 
 

Untitled

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها