کد خبر: ۷۹۵۹
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کوثر خبر داد:
مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر از تولید داخلی نخستین دستگاه کنترل اقلیم آبیاری ویژه گلخانه‌ها خبر داد و گفت: قیمت این دستگاه تولید داخل یک‌سوم مشابه خارجی است و تا یک ماه آینده وارد بازار می‌شود.
به گزارش جدید پرس:

«زینب مهربخش» امروز شنبه در نشست خبری اظهار کرد:‌ برای نخستین بار در کشور چنین دستگاهی با این کیفیت ساخته شده که نسبت به انواع خارجی یک‌سوم قیمت است و تحول بزرگی را در بخش کشاورزی از نظر افزایش عملکرد ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر افزود: پیش از این دستگاه مذکور از کشورهای خارجی با قیمت‌های بسیار گران تامین و وارد کشور می‌شد، اما اکنون با ساخت انبوه این دستگاه از واردات بی‌نیاز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه استفاده از این دستگاه در گلخانه‌ها موجب بهینه‌سازی مصرف و افزایش چند برابری تولید می‌شود، تصریح کرد: این دستگاه می‌تواند میزان مصرف آب، کود، رطوبت، تغذیه و هر آنچه که موردنیاز گیاه است، را به‌صورت هوشمند تنظیم و این اطلاعات را در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران قرار دهد.

مهربخش  با بیان اینکه مکانیزاسیون مهم‌ترین عامل در افزایش توسعه کشاورزی است، گفت: مجموعه دولتی مسئولیت دارد برای افزایش بهره‌وری در تولید و مکانیزاسیون کمک‌رسانی کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ و با اعمال تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران واردات و تولید تجهیزات موردنیاز بخش مکانیزاسیون کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفت، اما اکنون با تحقیق و توسعه و همکاری شرکت‌های دانش بنیان و حضور مهندسان و متخصصان ایرانی بخشی از این دستگاه‌های مورد نیاز تولید از جمله جوجه‌کشی و تجهیزات مربوط به سالن‌های پرورش در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر درباره سهل‌انگاری‌های صورت گرفته برای بخش مکانیزاسیون در دولت‌های گذشته، بیان کرد: بخش مکانیزاسیون کوثر در پایان دولت بر اساس گزارش بازرسان، منفی ۱۰ میلیارد تومان گردش و ۱۴ میلیارد تومان بدهی سررسید شده مالیاتی و عدم توان تولید و عرضه تعهدات دستگاه‌ها و تجهیزات مکانیزاسیون داشت.

به گفته وی، ۱۹.۷ میلیارد تومان در دولت قبل برای بخش مکانیزاسیون استقراض شده بود که تاکنون پرداخت نشده است.

وی گفت: همچنین این شرکت متعهد شده بود از سال ۱۳۹۱ تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۶ دستگاه جوجه‌کشی به مرغداران تحویل دهد، اما تا پایان بهار ۱۴۰۱ تنها دو دستگاه تحویل داده شده بود و مابقی دستگاه‌ها باقی ماند، اما در سه ماه اخیر فعالیت، دولت سیزدهم توانست علاوه بر صفر کردن بدهی این شرکت، دریافت لایسنس برخی دستگاه از شرکت‌های معتبر دنیا برای تامین مکانیزاسیون کشاورزی در خاورمیانه، تمامی دستگاه‌های تعهد شده را انجام دهد.

وی از ثبت سفارش ۳۲ دستگاه جدید جوجه‌کشی و یک دستگاه جوجه‌کشی بوقلمون تولید داخل در دولت سیزدهم خبر داد.

مهربخش افزود: اکنون برنامه بلندمدت ما ایجاد نقشه راه عملیاتی برای شرکت است تا بتوانیم علاوه بر تامین مکانیزاسیون داخل کشور، بخشی از تولیدات داخل را به کشورهای هدف صادر کنیم.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها