کد خبر: ۷۵۲۶
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
کمربندهای ایمنی خود را ببندید!
دقیقا زمانی که سرمایه‌گذاران از فرود نرم بزرگترین اقتصاد جهان اطمینان پیدا کرده بودند، چین با رشد شغلی قوی و کاهش تورم نتایج بازی را تغییر داد.
به گزارش جدید پرس:

به نقل از بیزنس، مجموعه‌ای از داده‌های دومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش‌بینی‌های بازار را در روز دوشنبه نادیده گرفت و بانک مرکزی را مجبور کرد به طور غیرمنتظره‌ای نرخ‌ وام‌های کلیدی را در تلاش برای تقویت تقاضا کاهش دهد.

رشد تولید صنعتی که به دلیل سیاست «کووید صفر» پکن و کندی بخش املاک دچار مشکل شده بود، برآوردها را نادیده گرفت، فروش خرده‌فروشی رشد کرد اما کمتر از سرعت ۳.۱ درصدی بود که در ماه ژوئن مشاهده شد. حرکت به سمت کاهش هزینه‌های وام‌گیری نتوانست به سهام چین کمک کند و احساسات گسترده‌تر برای سهام آسیایی را کاهش داد.

اکنون اقتصاددانان شانس کمی برای دستیابی چین به رشد پنج تا ۵.۵ درصدی در نیمه دوم می‌بینند.

امروز، بازارهای اروپایی ممکن است جهت‌گیری از معاملات آتی ضعیف‌تر شاخص سهام ایالات‌متحده را اتخاذ کنند. بازارها شانس افزایش فدرال رزرو را با ۵۰ واحد پایه یا ۷۵ واحد پایه در ماه سپتامبر پیش‌بینی می‌کنند.

بر اساس پیش‌بینی نظرسنجی رویترز، اگرچه ریسک‌های رکود در بریتانیا افزایش می‌یابد اما بعید است که این امر مانع از افزایش مجدد هزینه‌های استقراض توسط بانک مرکزی انگلیس در ماه آینده شود. با افزایش فشار از سوی حزب اصلی اپوزیسیون، تورم محور اصلی نبرد برای انتخاب نخست‌وزیر بعدی بریتانیاست.

یک منبع این حزب گفته که حزب کارگر خواستار مسدود شدن سقف قیمت انرژی در پاییز امسال خواهد شد تا به مردم کمک کند تا با افزایش مورد انتظار دیگر در قبوض انرژی در طول بدترین بحران هزینه زندگی در دهه‌های اخیر مقابله کنند.

در جبهه شرکتی، شرکت هواپیمایی اسکاندیناوی (SAS.ST) با ورشکستگی خود، قراردادی را برای تامین مالی ۷۰۰ میلیون دلاری منعقد کرد.

تحولات کلیدی که می‌تواند بر بازارها در روز دوشنبه تاثیر بگذارد:

رشد اقتصادی بخش‌های خرده‌فروشی و کارخانه‌ای چین در ماه جولای به‌طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافت.

اقتصاد ژاپن پس از تکان‌های کووید، چشم‌انداز جهانی تیره‌تری خواهد داشت.

انتشار شاخص تولید فدرال رزرو نیویورک و صحبت‌های کریستوفر والر از فدرال رزرو در مورد امور بانکداری و مالی.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها