کد خبر: ۶۶۰۷
۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶
آینده‌اى مثبت پیش‌روى بازار سهام؛
کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر مذاکرات برجام به نتیجه مثبتی دست پیدا کند و شاهد امضای توافق هسته ای باشیم، باقی بازارهای مالی دچار رکود می شوند و بخشی از منابع این بازارها به سمت بورس سوق پیدا می کنند.
تعداد بازدید : 0
به گزارش جدید پرس:

احسان عسگری در گفت و گو با پایگاه خبری جدیدپرس به وضعیت فعلی معاملات بورس اشاره کرد و گفت: در ارزیابی روند نوسانی معاملات بورس توجه به 2 نکته حائز اهمیت است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در ابتدا مساله کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی از جمله مسایلی است که بر روند اخیر بازار تاثیرگذار بود و زمینه کاهش شدید قیمت کامودیتی ها در بازار طی چند هفته گذشته فراهم شد.

عسگری مذاکرات برجام را دیگر عامل تاثیرگذار در روند اخیر معاملات بورس دانست و گفت: اکنون برجام در حالتی از بلاتکلیفی قرار دارد که این مساله در کنار موضوع برجام وضعیت فعلی بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات برجام بتواند به یک نتیجه مثبت دست پیدا کند، بخشی از ریسک بازار کاهش پیدا می کند.

وی افزود: همچنین بازار سرمایه در صورت ایجاد ثبات در قیمت های جهانی و نیز عدم کاهش قیمت کامودیتی ها  این قابلیت را دارد که واکنش خوبی را نسبت به اخبار مثبت از خود نشان دهد.

عسگری ادامه داد: اکنون بخش بزرگی از بازار سرمایه تحت تاثیر قیمت های جهانی قرار دارد که انتظار می رود قیمت ها در بازار جهانی کاهش چندان شدیدی را تجربه نکند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر مذاکرات برجام به نتیجه مثبتی دست پیدا کند و شاهد امضای توافق هسته ای باشیم، باقی بازارهای مالی دچار رکود می شوند و بخشی از منابع این بازارها به سمت بورس سوق پیدا می کنند.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها