کد خبر: ۶۰۶۱
۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
قیمت نفت به دنبال ادامه نگرانی‌ها از محدودیت عرضه نفت و گاز روسیه به اروپا گران شد.
به گزارش جدید پرس:

قیمت نفت همچنان تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه قرار دارد. روسیه مهمترین تامین کننده نفت و گاز اروپا بوده و حالا بعد از محدودیت عرضه نفت و گاز روسیه به قاره سبز و نزدیک شدن به ماه های سرد سال نگرانی ها از تامین انرژی مورد نیاز بیشتر شده است.

نگرانی هایی که با وجود افزایش ابتلا به کرونا در جهان، قیمت نفت را در مدار افزایش قرار داده است. نفت برنت در معاملات امروز ۱.۵ درصد گران شد و به ۱۰۶ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. 

نفت شاخص آمریکا نیز ۱.۷ درصد بالا رفت و ۹۸ دلار و ۳۶ سنت قیمت خورد. روسیه روز دوشنبه فشار خود را بر اروپا بیشتر کرد. شرکت دولتی گازپروم اعلام کرد عرضه گاز به آلمان با خط لوله گازی نورد استریم-۱ به ۲۰ درصد از ظرفیت کاهش می‌یابد.

کاهش عرضه گاز روسیه سبب می‌شود تا کشورها نتوانند به اهداف خود برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی پیش از تقاضای فصل زمستان دست یابند. آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، به‌منظور تأمین گرمای شهروندان خود در ماه‌های زمستان، احتمالاً عرضه گاز را به صنایع سهمیه‌بندی کند.

تحریم‌های غرب و اختلاف‌ها بر سر نوع پرداخت به روسیه از زمان آغاز درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه)، عرضه نفت‌خام، فرآورده‌های نفتی و گاز را به اروپا مختل کرده است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها