کد خبر: ۵۶۴۱۷
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
مجید نامجومطلق اعتقاد دارد اظهارنظرهای نکونام به این دلیل است که او نمی‌خواهد روی استقلال فشار قهرمانی باشد.

 پرسپولیس و استقلال امشب یکصدوسومین دربی تاریخ تهران را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. استقلال با ۳امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار دارد و پیروزی در این مسابقه می‌تواند فاصله امتیازی آبی‌ها با رقیب سنتی را به ۶امتیاز برساند. از طرفی پرسپولیس هم درصدد شکست دادن استقلال است تا در پایان هفته بیستم با این تیم هم‌امتیاز شود. مجید نامجومطلق که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارد، در گفت‌وگو با همشهری، تأکید می‌کند که بازی روز چهارشنبه، جذاب و تماشایی خواهد بود.

شرایط دو تیم خوب است
نامجومطلق آبی و قرمزها را اینطور مقایسه می‌کند: «هر دو تیم شرایط ایده‌آلی دارند. استقلال در امتیازگیری عالی کار کرده و در صدر جدول قرار دارد. شاید آنها چشم‌نواز بازی نمی‌کنند ولی استقلال در هر بازی به خوبی می‌داند که چه می‌خواهد و حریفان را به خوبی آنالیز می‌کند. آنها در زمین مسابقه تلاش می‌کنند کمترین اشتباه را داشته باشند به همین دلیل خیلی سخت گل و شکست می‌خوردند. در طرف مقابل پرسپولیس هم شرایط بسیار خوبی دارد، آنها خوب و چشم‌نواز فوتبال بازی می‌کنند و در این چند بازی هم نتایج خوبی گرفته‌اند. شرایط دو تیم باعث خواهد شد که شاهد یک فوتبال جذاب و تماشاگرپسند باشیم. نتیجه که قابل پیش‌بینی نیست ولی امیدوارم همه از دیدن این بازی لذت ببرند.»

هر مربی سبک خودش را دارد
سبک بازی استقلال با انتقادهایی از سوی برخی هواداران و پیشکسوتان این تیم همراه شده است. نامجومطلق در این خصوص می‌گوید: «هر مربی سبک خودش را دارد و نکونام هم چندبار در مصاحبه‌هایش گفته که افتخار می‌کند با کی‌روش مقایسه شود. تیم‌های نکونام فوتبالی مبتنی بر رعایت نظم دفاعی را انجام می‌دهند و گل نخوردن برای این مربی مهم است. این هم سبکی است که نکونام اجرا می‌کند و تا وقتی که تیمش نتیجه بگیرد جایی برای انتقاد نیست.»
استقلال مشکل بازیکن ندارد
نکونام بعد از بازی با استقلال خوزستان در مصاحبه‌ای عجیب گفت که استقلال مشکل بازیکن دارد و هر فردی از قهرمان شدن این تیم حرف بزند، به استقلال خیانت کرده است. نامجومطلق نظر نکونام را تأیید نمی‌کند: «نکونام نمی‌خواهد روی استقلال فشار قهرمانی وجود داشته باشد و به همین دلیل این حرف را می‌زند. ولی از نظر من استقلال مشکل بازیکن ندارد. این تیم بازیکنان بسیار خوبی دارد که وظایف‌شان را در زمین مسابقه به بهترین شکل انجام می‌دهند.»

تنوع تاکتیکی پرسپولیس
از نامجومطلق درخصوص تفاوت‌های پرسپولیس اوسمار نسبت به زمان مربیگری یحیی گل‌محمدی سؤال می‌کنیم که اینگونه پاسخ می‌دهد: «هر مربی سبک خاص خودش را دارد ولی باید گفت که پرسپولیس نسبت به گذشته تنوع تاکتیکی بیشتری دارد. البته این را هم نباید فراموش کرد که آنها چند بازیکن جدید را در نقل و انتقالات زمستانی به خدمت گرفتند که خیلی می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند. مدافع قطری در سمت چپ خط دفاعی شرایط خوبی ایجاد کرده و اورونوف هم واقعا بازیکن باکیفیت و تأثیرگذاری است. عیسی آل‌کثیر هم در خط حمله یک مهره تعیین‌کننده برای پرسپولیس است.»
نامجومطلق درخصوص غیبت کنعانی‌زادگان و گولسیانی در این بازی می‌گوید: «بدون شک غیبت این دو بازیکن در پرسپولیس تأثیر منفی خواهد داشت، خصوصا گولسیانی که در گل زدن هم مدافع توانایی است و سابقه گل زدن به استقلال را دارد. با این حال پرسپولیس هم نقاط قوت خودش را دارد و هر تیمی در زمین کمترین اشتباه را داشته باشد و با تمرکز بالا بازی کند، می‌تواند برنده از زمین بیرون بیاید.»

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها