کد خبر: ۵۶۳۶۸
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: بیماران قلبی و عروقی و زنان بارداری که نزدیک زایمانشان است، قشر آسیب پذیرتری در حوادث چهارشنبه‌سوری هستند.

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: افراد در هنگام مواجهه با مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری، در مرحله اول باید بعد از تماس با اورژانس، آرامش خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: اگر چشم یا عضوی از بدن دچار آسیب دیدگی شد، در اولین زمان ممکن فرد مصدوم را به بیمارستان منتقل کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: در شب چهارشنبه سوری تمام نیروهای اورژانس در آماده باش قرار دارند و در مسیرهای برگزاری این مراسم حضور خواهند داشت. در برخی از مناطق احتمال استقرار اتوبوس آمبولانس وجود دارد تا در مواقع احتمالی به مصدومان خدمات مناسبی را ارائه بدهند.

میعاد فر تاکید کرد: اگر لباس به پوست بدن چسبیده بود نباید لباس را جدا کنند و از ترکاندن تاول جدا بپرهیزند. در صورت بروز آسیب به چشم سعی کنید چشم را شست‌وشو دهید و از ابزارهای سنتی مانند سیب زمینی و خمیر دندان برای درمان سوختگی استفاده نکنید و بیمار آسیب دیده را به دلیل شوکه بودن، گرم نگه دارید.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: اگر فردی دچار سوختگی شد باید آن محل با آب سرد شست و شو داده شود.

میعادفر گفت: بیماران قلبی و عروقی و زنان بارداری که نزدیک زایمانشان است، همچنین کودکان خردسال به همراه سالمندان قشر آسیب پذیرتری هستند و صدای ناشی از انفجار مواد محترقه باعث بروز آسیب های غیر مستقیم مانند وحشت و حتی بروز سکته قلبی در بیماران قلبی و سالمندان و همچنین ترس زنان باردار و به خطر افتادن سلامتیشان می شود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها