کد خبر: ۵۶۳۳۳
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
فعال حوزه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش درباره انتشار خبری مبنی بر عدم امکان شرکت در آزمون نهایی برای متقاضیان فاقد سابقه تحصیلی توضیح داد.

 سید علی جعفری فعال حوزه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چندی پیش شخصی عنوان کرد پس از استقرار مصوبه شورای‌ عالی انقلاب‌ فرهنگی و تأثیر قطعی سوابق تحصیلی ۳ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امکان شرکت در آزمون برای متقاضیان فاقد سابقه تحصیلی وجود ندارد، گفت: چه در سال جاری و چه در سال‌های بعد که نتیجه آزمون‌های نهایی پایه‌های دهم و یازدهم به سوابق تحصیلی اضافه می‌شود، امکان شرکت در آزمون و تولید سوابق برای همه متقاضیان وجود دارد.

وی افزود: دانش‌آموزانی که اکنون در حال تحصیل هستند به‌ صورت طبیعی و در هر سالی که به پایه بالاتر می‌رسند در آزمون‌های نهایی خود شرکت می‌کنند. بنابراین، برای این گروه هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

    چرا نمره‌ امتحانات نهایی برخی دانش‌آموزان اختلاف ۳ نمره‌ای دارد؟
    خبر مهم برای دانش‌آموزان سال آخر ؛ امکان استفاده از تک‌ماده ۲ برابر شد | جزئیات نحوه استفاده از تک‌ماده با مصوبه جدید

جعفری به متقاضیانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند ولی به هر دلیل فاقد سابقه تحصیلی هستند نیز گفت: این فارغ‌التحصیلان می‌توانند در آزمون‌های نهایی هر ۳ پایه شرکت کنند زیرا برنامه زمانی برگزاری آزمون‌ها به نحوی تهیه شده است که آزمون‌های پایه‌های مختلف هیچ‌گونه تداخلی با یکدیگر ندارند.

وی ادامه داد: فرض کنید شخصی که هیچ سابقه تحصیلی ندارد و قصد دارد در سال ۱۴۰۵ که هر سه‌پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تأثیر قطعی دارند در آزمون‌های نهایی شرکت کند، می‌تواند همه دروس سه‌پایه را انتخاب و در یک نوبت امتحانی در تمامی آزمون‌ها شرکت کند.

جعفری از دانش‌آموزان خواست به شایعاتی که در زمینه آزمون‌های نهایی و همچنین کنکور سراسری مطرح شده و خواهد شد توجه نکرده و با آرامش خاطر به تحصیل و دانش‌افزایی برای ساختن آینده‌ای روشن ادامه دهند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها