کد خبر: ۵۶۳۰۹
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
رئیس پلیس فتا پایتخت می‌گوید که نشانگاه‌های مرتبط با حوزه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز را مورد شناسایی قرار داده و با پایش بیش از ۳۰۰ تارنما در نهایت قریب به ۷۰ تارنما و گرداننده این صفحات و کانال‌ها را شناسایی کرده است.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص تبلیغات موجود در صفحات مجازی مبنی بر عرضه و فروش مواد محترقه و چگونگی رصد و برخورد پلیس فتا اظهار داشت: خرید و فروش و آموزش ساخت انواع مواد محترقه غیر مجاز در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.
سرهنگ گودرزی معظمی تصریح کرد: در همین راستا کارگروه ویژه‌ای با همکاری پلیس فتا و پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده تا با متخلفان فضای مجازی در حوزه مواد محترقه برخورد کند.
رئیس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد: پلیس فتا در این زمینه نشانگاه‌های مرتبط با حوزه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز را مورد شناسایی قرار داده و با پایش بیش از ۳۰۰ تارنما در نهایت قریب به ۷۰ تارنما  و گرداننده این صفحات و کانال‌ها را شناسایی کرده و اقدامات پلیسی در خصوص آنها با جدیت در حال انجام است.
سرهنگ معظمی گودرزی در ادامه به موضوع کلاهبرداری با ترفند فروش مواد محترقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن به چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند؛ بدین ترتیب که با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی کرده و در ادامه متقاضیان خرید این اقلام را که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند به درگاه پرداخت جعلی از قبل طراحی شده هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
وی ادامه داد: شیوه دیگر کلاهبرداری از این قرار است که مجرمان با سوء استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه های مختلف  از جمله دریافت پول و ارسال نکردن مرسولات به دست متقاضیان از طعمه های خود کلاهبرداری می‌کنند.
رئیس پلیس فتا پایتخت در خاتمه اعلام داشت دغدغه اصلی ما در این حوزه سلامت فرزندان عزیز است از خانواده‌ها درخواست کرد تا در این ایام نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند تا سلامت انها به مخاطره نیافتد و از سوی دیگرگرفتار کلاهبرداران سایبری نشوند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها