کد خبر: ۵۶۱۲۷
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در تشریح آخرین اقدامات و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تهران از ورود ۱۶۶ اتوبوس جدید و فعال شدن خط ۵۵ در غرب تهران خبر داد.

 مهدی علیزاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولید کنندگان داخلی قرارداد منعقد کردیم که برخی به تعهدات به صورت ضعیف عمل کردند و برخی دیگر هم به دلیل عدم ظرفیت لازم قراردشان را فسخ کردیم، افزود: به طور مجموع برای ۲۵۰۰ دستگاه قرارداد بسته شد و ۲۵۰۰ دستگاه دیگر نیز در سفرهای اخیر شهردار تهران به کشور چین نهایی شد که ان‌شاءالله در سال آینده وارد شهر تهران خواهند شد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: با توجه به اهمیت حوزه حمل و نقل برای مدیریت شهری، سال آینده هم بودجه قابل توجه ۴۵ درصدی مانند امسال برای این حوزه در نظر گرفته شده است و این نشان دهنده آن است که سال پر رونقی در حوزه حمل و نقل خواهیم داشت و تهرانی‌ها در این حوزه نفس راحتی خواهند کشید، به خصوص که از این ۵ هزار دستگاه، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی است و برای کاهش آلودگی هوای تهران نیز مناسب خواهند بود.

علیزاده با اشاره به اینکه امسال در حوزه بازسازی ناوگان هم اقدامات خوبی صورت گرفت، ادامه داد: قراردادهای بازسازی ناوگان رشد ۳ برابری نسبت به سال‌های گذشته داشته است و از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازسازی قرارداد بستیم و تاکنون ۴۰۰ دستگاه آن بازسازی و برای تمایز آنها با سایر اتوبوس‌ها با رنگ‌های جدید به خطوط اضافه شدند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود:البته می دانیم تعداد کم است ولی در این زمینه نیز تلاش می کنیم در سال جدید به عملیات بازسازی اتوبوس‌ها هم سرعت بدهیم تا برای شهروندان مشهود باشد.

او درباره نظافت اتوبوس‌ها نیز گفت: نظافت ناوگان طبق برنامه زمانبندی مستمر و هر روزه انجام می‌شود و از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده مورد خاص، شماره اتوبوس را به سامانه ۱۳۷ پلاس اعلام کنند تا برای رسیدگی اقدام شود. در ناوگان بخش خصوصی هم نظارت مستمر انجام می‌شود؛ البته که در این بخش میزان فرسودگی بیشتر است.

علیزاده در پایان با اعلام یک خبر خوب برای پایتخت نشینان در خصوص نوسازی خطوط اتوبوسرانی گفت: با دستور شهردار تهران، برخی از خطوطی که برای بخش خصوصی جذابیتی نداشت، راهبری آنها به بخش ملکی داده شد که بر این اساس راه‌اندازی مجدد ۵۵ خط غیر فعال در منطقه غرب پایتخت نوسازی و با بکارگیری ۱۶۶ دستگاه اتوبوس نو که از شرکت عقاب و اسنا تازه خریداری شده در خدمت شهروندان گرامی قرار گرفته است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها