کد خبر: ۵۵۹۶۶
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۵
قیمت دلار که در روزهای گذشته در بازار آزاد سرکشانه پیش رفته و با شکستن رکورد سال گذشته، از ۶۱ هزار تومان هم عبور کرده بود، در کانال ۶۰ هزار تومان باقی ماند.

قیمت دلار در پاییز ثبات نسبی و آرامش را دنبال کرده بود، اما این ثبات در زمستان ادامه نداشت. دلار در مهر ماه در محدوده ۴۹ هزار تومان بود اما رویدادهای سیاسی مانند درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل تا ۵۲ هزار تومان هم بالا رفت و این روند نسبتا صعودی تا نیمه‌های آبان هم ادامه داشت اما مجدد روند نزولی به خود گرفت و آذرماه هم بار دیگر به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت.

فصل زمستان برخلاف پاییز، فصل صعودی برای دلار بود؛ تحولات مرزی بین ایران و پاکستان، ناآرامی‌ها در یمن و حمله به نظامیان آمریکا در اردن منجر به صعود قیمت دلار شد تاجایی‌که در بهمن ماه این ارز تا ۵۹ هزار تومان هم پیش رفت و حتی در مقاطعی به ۶۰ هزار تومان هم رسید. اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و میانه بهمن ماه، دلار به ۵۵ هزار تومان هم بازگشت.

با وجود این، اسفند ماه بار دیگر دلار که مدتی کوتاه را در شرایط آرامی سپری کرده بود، صعودی شد و هفته گذشته نیز از ۵۸ هزار تومان عبور کرد؛ اما روند تند و تیز صعودی این ارز از ابتدای هفته جاری رخ داد؛ تا جایی که دلار در بازار آزاد سقف قبلی خود را شکست، از ۶۰ هزار تومان هم عبور کرد و روز گذشته در آستانه ۶۱ هزار تومان هم قرار گرفت.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها