کد خبر: ۵۵۷۹۸
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
سعید صادقی بیش از ۴هزار دقیقه فرصت داشت از لقب «بمب» دفاع کند، اما نکرد.

 ابتدای فصل گذشته زمانی که برای جذب سعید صادقی بین ۲باشگاه پرسپولیس و استقلال رقابت درگرفت، رسانه‌های هیجان‌زده به او لقب بمب نقل‌وانتقالات را دادند. این در حالی بود که صادقی ۲۸ساله تا آن زمان حتی یک بازی ملی هم نداشت و این عطش برای جذب بازیکنی که بعد از سال‌ها یک فصل درخشان را در گل‌گهر پشت سر گذاشته بود، تاحدی عجیب به‌نظر می‌رسید. درنهایت هم پرسپولیس رقابت بر سر استخدام صادقی را برد و مسئولان استقلال در واکنش به این شکست، هافبک مورد اشاره را یک «بازیکن معمولی» خواندند که تا مدت‌ها محل بحث و دعوا شد. از آن زمان تا امروز، صادقی چیزی حدود یک فصل‌ونیم فرصت داشت تا از لقب بمب دفاع کند و نشان بدهد استحقاق آن رقابت سنگین را داشته؛ به‌نظر شما آیا او در این زمینه موفق بود؟

فصل گذشته پرسپولیس در آسیا حضور نداشت و سعید صادقی در لیگ و حذفی مجموعا ۲۱۴۷دقیقه برای سرخپوشان بازی کرد. ماحصل این کوشش، مجموعا ثبت ۶گل و ۴پاس گل بود؛ یعنی به‌طور متوسط اثرگذاری مستقیم روی هر گل در هر ۲۱۴دقیقه. آمار خیلی بد نبود، اما تناسبی هم با دادوقال‌های دوران نقل‌وانتقالات نداشت. اتفاق بدتر اما در این فصل برای صادقی رخ داد. او امسال در لیگ و آسیا جمعا ۱۸۳۶دقیقه برای قرمزها به میدان رفته که نتیجه‌اش به ثمر رساندن ۳گل و ثبت صفر پاس‌گل بوده است؛ این یعنی اثرگذاری مستقیم روی هر گل در هر ۶۱۲دقیقه!

با این اوصاف چیز عجیبی نیست که به‌تدریج انتقادها از صادقی از سوی هواداران پرسپولیس بیشتر و بیشتر شده باشد. غیر از آمار ضعیف، در خیلی از مسابقات سطح کیفی غیرقابل‌قبول صادقی توسط هواداران عادی و عامی با چشم غیرمسلح هم قابل رصد بوده است؛ به این ترتیب، حالا و مخصوصا با افزوده‌شدن اوستون اورونوف به جمع سرخپوشان، هیچ‌چیز عجیبی نخواهد بود اگر ناگهان شاهد نیمکت‌نشینی صادقی باشیم. اگر این اتفاق رخ بدهد، او بیشتر از همه باید از دست خودش شاکی باشد. فرصتی طولانی، حدود ۴هزار دقیقه در اختیار سعید قرار گرفت و این واقعا اتفاقی نیست که در پرسپولیس یا استقلال برای هر بازیکنی رخ بدهد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها