کد خبر: ۵۵۶۰۱
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
یک قاتل سریالی که قرار بود روز چهارشنبه در ایالت آیداهو آمریکا اعدام شود، به دلیل اینکه ماموران اعدام نتوانستند برای تزریق داروی کشنده رگ او را پیدا کنند، از مرگ نجات یافت و به زندان بازگردانده شد.

توماس کریچ ۷۳ ساله که قدیمی‌ترین زندانی قاتل در ایالت آیداهو به شمار می‌رود، زمستان سال ۱۹۷۴ میلادی دستگیر شد. در آن زمان او پس از آنکه سوار بر یک خودروی بیوک شد، با شلیک گلوله هر دو سرنشین این خودرو را به قتل رساند و اجساد آنها را کنار اتوبان رها کرد. با پیدا اجساد قربانیان و همچنین خودروی بیوک، ماموران پلیس موفق شدند در جریان تحقیقات انجام شده مرد جنایتکار را دستگیر کنند و همزمان با دستگیری او بود که معلوم شد وی با همین شگرد ۲ نفر دیگر را هم به قتل رسانده است.

کریچ به اتهام ارتکاب ۴قتل محاکمه و به ۴بار حبس ابد محکوم شد. اما تنها یک سال پس از دستگیری بود که در اعترافاتی هولناک مدعی شد که ۴۲ نفر را در ۱۲ ایالت به قتل رسانده است و این اعترافات او مردم آمریکا را شوکه کرد. در حالی که برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که کریچ یک قاتل اجاره‌ای بوده که برای یک گروه شیطان‌پرستی کار می‌کرد و در ازای قتل‌هایی که انجام می‌داده از این گروه دستمزد می‌گرفته است، اما این اطلاعات هرگز به طور رسمی تایید نشد.

در این شرایط قاتل سریالی همچنان در زندان به سر می‌برد تا اینکه در آنجا نیز دست به جنایت زد و با قتل یکی از زندانیان، این بار دادگاه حکم به اعدام او داد. نام مرد جنایتکار در همه این سال‌ها در فهرست افرادی که قرار بود اعدام شوند قرار داشت تا اینکه مقامات قضایی آیداهو، چهارشنبه گذشته را به‌عنوان زمان اجرای حکم در نظر گرفتند. به این ترتیب صبح چهارشنبه به وقت محلی، کریچ از زندان به اتاق اعدام منتقل شد تا با تزریق سم کشنده، حکم اجرا شود. اما تیم پزشکی مسئول اجرای حکم، ۷ بار تلاش کردند و نتوانستند رگ او را برای تزریق سم پیدا کنند. به این ترتیب حکم اعدام این قاتل سریالی متوقف و او به زندان بازگردانده شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها