کد خبر: ۵۵۴۳۴
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
عضو هیات رئیسه و کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: توقع ما این بود که مربی بزرگتر و اسم و رسم دارتری داشته باشیم اما الان همه مربیان ممتاز جهان مشغول هستند و دستمان به آنها نرسید.

پس از چندین ماه مذاکره فدراسیون والیبال ایران با بیش از ۲۰ مربی خارجی در نهایت موریس موتا پائز مربی ۶۱ ساله برزیلی- فرانسوی والیبال دنیا را به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران در سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد و قراردادی برای همکاری وی با فدراسیون والیبال ایران تا پایان المپیک ۲۰۲۴ پاریس را امضا کرد که این قرارداد در صورت رضایت طرفین قابلیت تمدید به صورت ۲+۲ را خواهد داشت.

ناصر میرفخرایی، عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در مورد این انتخاب به ایسنا گفت: در جلسه آخر کمیته فنی از بین پنج گزینه برخی شرایطشان به والیبال ما نمی‌خورد و آقای جولیانی و موریس موتا انتخاب شدند. آقای جولیانی شرایط سنگینی داشت. او در تیم دیگری است و گفته بود اگر بیاید باید فدراسیون ایران ۱۰۰ هزار یورو به باشگاهی که قرارداد دارد، جریمه بدهد که برای ما رقم قابل توجهی است. در نهایت آقای مرادی با آقای موریس موتا به توافق رسید. او تجربه دستیاری خوبی داشته و علاقه‌مند است که با تیم والیبال ما کار کند، از طرفی با مبلغ کمتری می‌آید.

او در مورد اینکه فدراسیون ایران ابتدا با مربیان بزرگی رایزنی کرد و در نهایت به موریس موتا رسید، بیان کرد: در زمان آقای داورزنی ۱۳ نفر مطرح شدند که ۱۰ نفرشان به دلیل اینکه با تیم‌های باشگاهی یا ملی قرارداد داشتند، به ایران نیامدند. سپس چند مربی مثل لورنزوتی، پیاتزا و هاینن مطرح شدند که به دلایل مختلف نشد. توقع ما این بود که مربی بزرگتر و اسم و رسم دارتری داشته باشیم اما الان همه مربیان ممتاز جهان مشغول هستند و دستمان به آنها نرسید. از طرفی شرایط تیم ملی ما به گونه‌ای است که چون شانس کمتری برای کسب سهمیه داریم مربیان درجه یک شاید خیلی رغبتی به حضور در ایران ندارند.

میرفخرایی در پاسخ به این سوال که موریس موتا می‌تواند به والیبال ما کمک کند؟ بیان کرد: بی‌تاثیر نیست و می‌تواند والیبال ما را ساماندهی کند. هنوز نمی‌دانم چه کسی را به عنوان دستیار می‌آورد. به هر حال شرایط والیبال ما امروز این است. آسیبی که دیده‌ایم کارمان را سخت کرده است و شانسمان برای کسب سهمیه المپیک کم شده است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها