کد خبر: ۵۵۱۷۶
۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
قیمت جهانی طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، افزایش هفتگی را حتی در شرایطی که مقامات فدرال رزرو آمریکا امید به کاهش زودهنگام نرخ بهره در سال جاری را ضعیف کردند، به همراه داشت.

 بهای طلا با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۰۴۰ دلار و ۶۹ سنت در هر اونس رسید و در مسیر صعود ۱.۴ درصدی هفتگی قرار گرفت. معاملات آتی طلای آمریکا با ۰.۹ درصد افزایش به ۲۰۴۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و در حال حرکت به سمت اولین افت هفتگی خود در حدود دو ماه گذشته بود زیرا سرمایه‌گذاران از افزایش اخیر که بر اساس انتظارات فدرال رزرو برای به تعویق انداختن کاهش نرخ بهره گرفته شده بود، احساس خوبی داشتند. بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز در هفته کاهش یافت و شمش با قیمت دلار را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو اظهار کرد که برای کاهش نرخ‌ها عجله‌ای ندارد. بر اساس صورتجلسه، اکثر سیاستگذاران در آخرین جلسه فدرال رزرو نگران خطرات کاهش زودهنگام نرخ بهره بودند.

 داده‌های اخیر که نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده ایالات‌متحده بالاتر از حد انتظار است، گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره را نیز از بین برد و بر شمش فشار بیشتری وارد کرد. کاهش نرخ‌بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۰۱.۲۱ دلار آمریکا رسید، پالادیوم با ۱.۹ درصد افزایش به ۹۸۶.۵۶ دلار آمریکا رسید. نقره با یک درصد افزایش به ۲۲.۹۸ دلار آمریکا رسید اما تا کنون در هفته ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها