کد خبر: ۵۴۹۰۳
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
 افزایش پوشش بیمه‌ای، رایگان شدن حق بیمه تا ۵ دهک و ارائه تخفیف‌ها و قسطی شدن پرداخت حق بیمه، تأسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، افزایش خدمات در حوزه توانبخشی و بیماران اوتیسم، اجرای پزشک خانواده در شهرها، افزایش خدمات به زوجین نابارور و مادران باردار، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات روانشناسی و ورود به خدمات پیشگیری از اقدامات دولت سیزدهم در عرصه بیمه سلامت است.

عباس فتحی، مدیرکل بیمه سلامت استان قم با حضور در خبرگزاری ایسنا در خصوص تاریخچه سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت پس از انقلاب به عنوان بیمه خدمات درمانی در سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و در سال ۱۳۹۱ به سازمان بیمه سلامت با هدف گسترش خدمت و ادغام بیمه برخی سازمان‌ها همچون کمیته امداد تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب بیمه درمانی مخصوص کارمندان دولت بود و در وزارت بهداری ادغام بود و پوشش مردمی نداشت، ادامه داد: بعد از انقلاب قانون بیمه همگانی پوشش مردمی در سال ۷۳ مصوب شد؛ سازمان بیمه سلامت در حال حاضر با چهار صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (مددجویان کمیته و بهزیستی ایثارگران و دانشجویان)، بیمه روستاییان و صندوق بیمه سلامت همگی ایرانیان است که شامل افرادی می‌‎شود که در سه صندوق دیگر جایی نداشتند.

فتحی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۱۱۰ هزار نفر در صندوق سایر اقشار، ۷۰ هزار نفر در صندوق کارمندی، حدود ۶۰ هزار نفر در صندوق روستاییان و ۴۰۰ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت همگانی تحت پوشش هستند؛ حق بیمه روستاییان رایگان و از طرف دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه حق بیمه صندوق همگانی بر اساس دهک‌بندی سازمان هدف‌مندی یارانه است، اظهار کرد: دهک‌های درآمدی یکم تا پنجم بر مبنای اعلام سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که در استان قم حدود ۲۰۰ هزار نفر هستند.

وی تصریح کرد: برای دهک‌های بالاتر نیز تخفیفات خاص درنظر گرفته شده است؛ دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد و دهک هشتم و نهم به ترتیب ۴۰ و ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند.

فتحی ادامه داد: امسال حق بیمه سلامت، یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که می‌توانند به صورت اقساط سه ماهه پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم بیان کرد: افراد می‌توانند از طریق سامانه شهروندی و همچنین از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* بدون مراجعه حضوری به صورت برخط حق بیمه را پرداخت و بیمه خود را ثبت کنند، و درصورت بروز هرگونه مشکل سامانه ۱۶۶۶ به صورت تلفنی در حال خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه برای پاسخگویی به همشهریان روزهای دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ و چهارشنبه ۱۳ تا ۱۵ به صورت ملاقات حضوری در خدمت همشهریان قمی هستیم، اظهار کرد: ۶۸۰ مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از بیمارستان، متخصصان، مراکز پاراکلینیک، پزشکان و داروخانه‌ها طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم تاکید کرد: طبق قانون بودجه سال جاری تمام پزشکان و مراکز درمانی موظف هستند با بیمه قرارداد ببندند و در این راستا دسترسی اینترنتی نیز برای عقد قرارداد لحاظ شده است.  

فتحی نسخه الکترونیک را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برشمرد و گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک در قم به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه در پرداخت صورت حساب‌های مراکز طرف قرار داد به روز هستیم، یادآور شد: انعقاد قرارداد مراکز درمانی به صورت الکترونیک و اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری بعد از ۱۳ سال معطلی، از دیگر اقداماتی بود که در دولت سیزدهم انجام شد.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها