کد خبر: ۵۴۷۲۰
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
تقریبا ۲۵ هزار نفر در ایران در صف انتظار پیوند عضو هستند که از این تعداد هر روز ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

 نشست اهدا و رسانه با موضوع «اهدای عضو» در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایران، این همایش با حضور اساتید و کارشناسان به‌نام در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در سالن اول مصلی (سالن محمود دعایی) برگزار خواهد شد.

سخنرانان این نشست پروفسور باقر ساروخانی، دکتر محمد خدادی، سیامک انصاری، دکتر حسین سبطی، دکتر کتایون نجفی‌زاده، دکتر مریم سلیمی و دکتر امید قبادی نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان هستند.

بیش از ۲۵ هزار نفر در انتظار پیوند عضو در ایران زندگی می‌کنند که از این تعداد هر روز ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو مناسب پیوندی فوت می‌کنند؛ یعنی هر دو سه ساعت ۱ نفر.

دکتر امید قبادی، نائب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان در گفتگویی با همشهری‌آنلاین اعلام کرد: این آمار در سال می‌شود ۳۰۰۰ نفر. یعنی سالانه ۳۰۰۰ نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی می‌میرند. این در حالی است که سالانه ۵ تا ۸ هزار نفر در ایران به دلیل مرگ مغزی فوت می‌کنند که حدود ۳ هزار نفر از آنان قابلیت اهدای عضو دارند.

به گفته دکتر قبادی، هر فرد مرگ مغزی نیز می‌تواند جان ۸ نفر را نجات دهد. این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها راضی به اهدای اعضای عزیزان مرگ مغزی خود نمی‌شوند و یک دلیل مهمش این است که نمی‌توانند و نمی‌خواهند باور کنند که عزیزشان از دست رفته و همچنان امید بازگشتش را به زندگی دارند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها