کد خبر: ۵۴۶۳۹
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
اعلام بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار توسط مردم، افتتاح و بهره برداری از ۸۰۰۰ طرح کسب و کار صندوق کارآفرینی امید، ضایعات ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی و اعلام هزینه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی سبد معیشت کارگران از مهم ترین عناوین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.

 این هفته مهرداد عظیمی - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طی ۵ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دوره آموزش مهارتی در کل کشور به ثبت رسیده است.
وی همچنین گفت که در بازه زمانی کمتر از سه ماه اخیر ۶۷ هزار شغل را در سامانه رصد اشتغال به ثبت رساندیم که ۱۷ هزار نفر بیشتر از تعهد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بوده است.

اعلام هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران خبر دیگری بود که از سوی نایب رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران اعلام شد.
به گفته محسن باقری بر اساس تورم اعلامی مرکز آمار و بانک مرکزی، هزینه ماهانه سبد معیشت خانوار ۳.۳ نفری تا پایان آذرماه ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان استخراج شده است.
وی همچنین از آغاز به کار کمیته دستمزد کانون با هدف بررسی هزینه‌ها و محاسبه تورم سبد معیشت خانوارهای کارگری خبر داد.

بهره‌برداری از ۸۰۰۰ طرح صندوق کارآفرینی امید  رویداد دیگر این هفته بود.

به گفته هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید،از ابتدای سال تاکنون برای بیش از ۲۰ هزار فقره تسهیلات، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد بیش از ۵۰ هزار نفر فرصت شغلی شده است.

ارسلان قاسمی - رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون نیز از ضایعات ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره خبر داد و گفت:۳۰ تا ۴۰ میلیون تن محصولات ما ضایعات است اما می توان این آمار را با تغییر روش کاشت،داشت و برداشت فرآوری و مصرف کاهش داد و از این ضایعات مطلوب بهره‌برداری کرد.

به گفته وی طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی از نزدیک به ۱۰۵ میلیون تن محصولات کشاورزی خامی که در کشور تولید می‌شود، ۷۵ درصد توسط تعاونی‌ها و فعالان تعاونی در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد.

محمد آذرپناه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران هم این هفته اعلام کرد که هرگونه اشتغال به کار اتباع بیگانه فاقد پروانه کار در تهران ممنوع است و اقامت مجاز این افراد منوط به روشن شدن وضعیت شغلی آنها خواهد بود.

وی همکاری مردم در اعلام موارد بکارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را خواستار شد و گفت: با همکاری مراجع قانونی، در حال اجرای طرح ملی تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی هستیم که به موجب آن، اقامت مجاز این افراد منوط به روشن شدن وضعیت شغلی آنها خواهد بود.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها